Op weg naar Cannes met PWC Experience Center
05-06-2018 (10:51) - Cannes
Dit jaar gaat ook PWC, het verzekerings-, belasting- en adviesdienstenkantoor naar Cannes. Niets iets dat je meteen verwacht. Genoeg reden om Rodger Beekman, Creative Director van het Experience Center van PWC drie vragen te stellen.
Waarom gaan jullie naar Cannes en wat hopen jullie te bereiken?
We gaan naar Cannes om PwC te introduceren als een digital creative innovation center. Daarvoor zoeken we creatieven met verschillende achtergronden. Niet om reclamebureaus te vervangen, maar juist om een hechte samenwerking op te bouwen. Ons doel is om PwC/Experience Center binnen nu en vijf jaar op het podium in Cannes te hebben. Ik heb daar in mijn vorige werk leven meerdere keren gewonnen, waaronder een Grand Prix in 2014. Een mooie ambitie, waar we met z'n allen hard aan werken.
Hoeveel Nederlandse winnaars denken jullie te voorspellen?
Ik ben al meer dan een jaar met andere zaken dan met advertising bezig, dus niet echt zicht
op het niveau van het werk uit Nederland op internationale schaal. Maar mijn verwachting is dat onze grote Nederlandse trots MediaMonks in de prijzen zal vallen. Ik denk hetzelfde voorJWT, Tribal/DDB en TBWA. Specifieke projecten heb ik niet op mijn radar.
Wie is jullie persoonlijke favoriet?
Het meer persoonlijke werk dat vaak uit de strategische en creatieve denkkracht van TBWA en JWT komt spreekt mij het meest aan.