RAW blikt terug op succesvolle Treinpitch 2024 met aftermovie
RAW en bol kijken terug op een meer dan geslaagde editie van de Treinpitch, een inmiddels gevestigde editie waarbij creativiteit en reistijd samenkomen. Dit jaar overtrof alle verwachtingen. Met een een droomklant, -briefing en -prijs (twee festivaltickets) werd de pitch een hoogtepunt voor alle betrokkenen.
Als onderdeel van het 'Stay Grounded' initiatief, reisde RAW dit jaar opnieuw per trein naar Cannes. Om te benadrukken dat de trein een beter alternatief is op meerdere vlakken, lanceerde RAW vorig jaar het initiaitef 'De Pitch In Sneltreinvaart'.
Het reizen per trein biedt de unieke kans om reistijd om te zetten in creativiteit. Dit jaar kreeg de ‘Summer Course’-groep, gedurende de 10 uur durende reis naar Cannes, de kans om een creatief vraagstuk op te lossen voor niemand minder dan bol, de Adverteerder van het Jaar (AMMA) en winnaar van de SAN Consistent Award.
Dit jaar kregen de teams de kans om hun ideeën te presenteren aan een groot publiek en de klant. De presentaties van de treinpitch 2024 vonden plaats op het bruisende RTL Beach, wat door de strandambiance en het grote podium de perfecte locatie was.
"'Stay Grounded' ging niet op voor de pitches: de RAW-hoogvliegers brachten geweldige creatieve concepten naar ons podium. Mooi ook om te zien hoe gemakkelijk verschillende AI-tools zijn gebruikt voor onder andere de visualisatie van de ideeën voor bol", aldus Marco Gijsen - Director ALLY bij Ad Alliance.
Grote finale
Na deze presentaties stelde de jury een shortlist van vier teams samen, die door mochten naar de pitchfinale in het DEPT penthouse. Hier kregen de finalisten de kans om de klant direct te overtuigen van hun idee.
Het winnende team “de Mannen”, bestaande uit Eva Koffeman en Willemijn Besteman, wist de jury te imponeren met hun creatieve en herkenbare ideeën en overtuigende presentatie. "Onze Cannes ervaring had niet beter kunnen starten dan met het winnen van deze pitch voor bol. Het zou gestoord zijn om ons concept deze zomer terug te zien op Lowlands", aldus Willemijn en Eva, creatief duo De Mannen van Roorda.
Bekijk hier de aftermovie: