Vier nieuwe leeuwen voor Nederland
Een nieuwe dag in het zonnige Cannes betekent nieuwe awards; in de categorieën Creative B2B, Creative Data, Social & Influencer, Direct, Media en PR.
Nederland weet er vier binnen te halen in de categorie Direct:
Zilver voor Akqa Amsterdam (samen met Thematic Capital, San Francisco) en Amp Amsterdam voor de Pink Chip Index die zij maakten voor DeGiro
Zilver voor GUT Amsterdam met 'Don't Drink Hertog Jan', voor Hertog Jan
Zilver voor Media.Monks en Poker Beer met 'Beer Retirement Account'
Brons voor LEPUB Amsterdam, Smuggler London en Sizzer Amsterdam (muziek) en Public Audio (sound design en mix) voor Oreo met 'Trust the Twist' (bekijk hieronder)
Vijf shortlist nominaties
Ook zijn de laatste shortlist nominaties bekendgemaakt in de categorie Sustainable Development Goals. Akqa Amsterdam (samen met Thematic Capital) en Amp Amsterdam ontvangen er twee voor de Pink Chip Index.
Media.Monks is drie keer genomineerd, voor drie verschillende cases. Voor Kiki, de virtuele gebarentolk voor de Japanse omroep NHK, voor Beer Retirement Account voor Poker Beer en Literacy Pen voor World Literacy Foundation.
Vrijdag worden de winnaars in deze categorie bekendgemaakt.
Beeld: World Literacy Pen door Media.Monks