VOGUE en Snapchat redefine the Body in Cannes

20-06-2022 (12:25) - Cannes

Vogue en Snapchat lanceren vandaag in Cannes de interactieve augmented reality (AR) expositie, Vogue x Snapchat: Redefining the Body, gecureerd door Edward Enninful OBE. De AR-expositie is ontstaan uit een samenwerking tussen de Britse Vogue en Snap, die die laat zien hoe augmented reality de wereld van fysieke mode kan verrijken door kledingstukken van beroemde ontwerpers te transformeren door middel van innovatieve digitale ervaringen en speciale Snapchat-lenzen.
 
In het Centre d'art La Malmaison tonen Snap en Vogue kledingontwerpen van zeven toonaangevende modemerken en ontwerpers uit de hele wereld, in combinatie met augmented reality Snapchat Try-on ervaringen. Bezoekers kunnen zich onder laten dompelen in de creatieve visie van deze toonaangevende ontwerpers, terwijl ze door zes speciaal ontworpen ruimtes lopen waar archief-, hedendaagse en exclusieve mode van Balenciaga, Dior, Gucci, Kenneth Ize, Richard Quinn, Stella McCartney en Versace worden getoond.
 
De gevel van de kunstgalerie is met behulp van Snap's Landmarker-technololgie door ontwerpers digitaal "ingepakt", waardoor de buitenkant van het gebouw een gedaanteverwisseling ondergaat.
 

try-on en in-room ervaringen beleven

Snapchatters van over de hele wereld kunnen deze AR-ervaringen ook beleven, aangezien alle Try-on en in-room ervaringen wereldwijd beschikbaar zijn in de Lens-carrousel van Snapchat. Ook zal er een aangepaste Landmarker beschikbaar zijn op de Snap Map om La Malmaison in Cannes tot leven te zien komen.