Wild ’n Zilt genomineerd bij Coolest Dutch Brands
Hendrik Kramer begon het afgelopen jaar het vismerk Wild ’n Zilt. De visser heeft de ambitie om hiermee de keten veel korter te maken. Een prima kandidaat dus voor Coolest Dutch Brands 2023. ‘Ik heb wel degelijk de oplossing in handen.’
Hendrik Kramer is de enige visser die Amsterdam nog rijk is. ‘Ik ben 6de generatie uit een familie van vissers. Het is mijn missie om te laten zien dat duurzame visserij in Nederland loont. Dat doet het nu nog niet. Daarom gooi ik het roer om en ga ik mijn vis zelf direct aan de consument verkopen.’
Rechtstreeks naar de consument
Wild ’n Zilt staat voor verse vis van Hollande bodem die op een duurzame manier is gevangen. Momenteel gaat het op de consumentenmarkt vooral nog om de visbox, maar ondernemer Hendrik Kramer heeft grote plannen. Hij verkoopt een deel van zijn vangst inmiddels rechtstreeks aan de consument en hij staat op markten om zijn verhaal te vertellen. Maar hij wil ook vis in blik gaan verkopen en een visfestival organiseren. Het duurzame verhaal blijft in de viswereld vaak verborgen door de wereldmarkt, en daarin wil Kramer met Wild 'n Zilt verandering brengen.
Lees het hele verhaal in Fonk magazine
Het hele interview met Hendrik Kramer kun je nu lezen in Fonk magazine #355. Heb je geen abonnement? Dan is nu het moment om 3 maanden gratis met de digitale edititie van Fonk magazine kennis te maken. Meld je hier aan.
Partners Coolest Dutch Brands
ConceptD is hoofdsponsor van Coolest Dutch Brands. Daarnaast is Coolest Dutch Brands powered by: Ruwer, MassiveMusic, iO - Campus Amsterdam