Lava laat merkidentiteit voor Nudus beïnvloeden door de wind
Designstudio Lava heeft voor het onlangs gelanceerde architectenbureau Nudus een merkidentiteit ontwikkeld. Het in Rotterdam gevestigde bureau laat zich inspireren door de natuur en Lava besloot daarom een custom design tool te ontwikkelen die het gedrag van de wind simuleert. Hiermee wordt het logo beïnvloedt.
De essentie van Nudus is 'energized by nature'. Lava ontwikkelde een tool met daarin een stabiele versie van het logo. De gebruiker van de tool kan de intensiteit en richting van de wind instellen en daarmee het logo ontwerp beïnvloeden. In de toekomst hopen ze de tool te laten communiceren met echte windmeters op de door Nudus ontworpen gebouwen.
Visie
“We voelden onmiddellijk een sterke connectie met het team van Lava. Ze begrepen waar we voor staan waardoor we snel tot de essentie kwamen. Lava heeft onze visie naar een merkidentiteit weten te vertalen. Nu kunnen we onze boodschap op alle niveaus communiceren en meer diepte en betekenis aan onze visie geven. Aangezien we een nieuwe organisatie zijn, vonden we het belangrijk om ons vanaf de lancering volledig en coherent te presenteren. Met het geleverde totaalpakket kunnen we onze ideeën op een consistente en leuke manier communiceren en zijn we herkenbaar in ons vakgebied” aldus Albert Dijk, founding partner Nudus.