LolaLiza breidt in 2023 uit naar wholesale 2.0

16-05-2023 (14:51) - Design

Belgisch modebedrijf LolaLiza zet in 2023 verder in op innovatie. Na de lancering van een nieuwe branding en slogan en de verhuizing naar nieuw hoofdkantoor in Brussel, maakt LolaLiza nu bekend ook te investeren in nieuwe verkoopkanalen.

Samen met partner Fashion Cloud maakt LolaLiza de stap naar internationale groothandel. Dankzij het on-trend aanbod, de agile manier van werken en de inclusieve focus van het merk kan LolaLiza vanaf mei 2023 een nieuw, internationaal publiek aanspreken. Dankzij het platform Fashion Cloud kunnen retailers van over de hele wereld namelijk online en zonder tussenpersoon collecties selecteren, bestellen en vier dagen later in de rekken hangen.

Multichannel 

Joachim Rubin, hoofd van het Belgische familiebedrijf: "Wij zijn erg trots op de reis die we in vier jaar hebben afgelegd. Verschillende aspecten in onze werking zijn heroverwogen, waaronder onze logistiek, ons ontwerpproces, onze inkoop, ons werk in de winkel, etc. De resultaten van 2022 zijn daar het beste bewijs van. Lolaliza is mee geëvolueerd met haar klanten en is sterker dan ooit. Wij werken eraan om verder te optimaliseren, maar het belangrijkste is om naar onze klanten te luisteren en in te spelen op hun nieuwe eisen. Daarom moeten we vandaag met onze transformatie nog een versnelling hoger schakelen." Rubin hanteert een multichannel strategie en gelooft in een samenwerking tussen e-commerce en fysieke retail. Digitaal blijft LolaLiza uitbreiden en zoeken naar langdurige, kwalitatieve partnerships. Zo ging het bedrijf in 2022 in zee met onder meer Zalando en Wehkamp. Daarnaast heeft LolaLiza vandaag 91 eigen winkels in België, Luxemburg en Frankrijk. Vandaag maakt het bedrijf bekend in mei ook de stap te maken naar wholesale.

Fashion Cloud

Dankzij de snelheid waaraan LolaLiza kan werken, is groothandel een vervolg voor het merk. Retailers gaan namelijk op zoek naar merken die toegankelijk en on-trend zijn in hun aanbod, inclusief in matenrange en snel in levering. LolaLiza kan dankzij Fashion Cloud haar producten tegen groothandelsprijzen aanbieden aan online en offline multibrand winkels in het buitenland, om een zo groot mogelijke groep van mensen te bereiken met hun aanbod. Dankzij het platform is er geen agent nodig. Alles gebeurt online tussen het merk en de retailer, wat past binnen de strategie van vereenvoudiging, agility en groei.