Academische inkoper meest gehunt

31-10-2012 (08:29) - Economisch

Driekwart van academici in een verkoopfunctie wordt jaarlijks benaderd door een werkgever. Ook academische ICT’ers, marketeers en accountants worden vaak gehunt. Minst benaderde functiegroepen zijn verpleging/verzorging (17 procent) en facilitaire dienstverlening (20 procent). Dat blijkt uit onderzoek van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie in het kader van het seminar E-recruiter in een dag.

 
Werkgevers gaan steeds vaker zelf op zoek naar talent. Door de opkomst van CV-databanken, search engines en social media wordt het steeds makkelijker om online personen te vinden en te benaderen. Opvallend is dat met name academici benaderd worden door werkgevers: de 8 meest benaderde doelgroepen hebben allemaal een WO-opleiding. Hoe hoger opgeleid, des te actiever de werkgever wordt om talent direct te benaderen.
 
De meest benaderde doelgroep is die van verkopers met een academische achtergrond. Van hen wordt jaarlijks driekwart eenmaal of vaker ‘gehunt’. 1 op de 35 wordt zelfs wekelijks door werkgevers/bureaus benaderd om daar te komen werken/solliciteren. Ook academische inkopers worden vaak gehunt. Bijna 1 op de 9 academische inkopers (11,3 procent) wordt wekelijks benaderd.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing