ACM keurt overname Emesa door Talpa Network goed

22-12-2017 (11:47) - Economisch

De Autoriteit Consument en Markt heeft geen bezwaar tegen de overname van E-commercebedrijf Emesa door Talpa Network, het Nederlandse multimediabedrijf van John de Mol. Emesa is het moederbedrijf van online merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag en TicketScout. Nu de overname een feit is, zal Emesa het hart gaan vormen van de e-commerceorganisatie binnen Talpa Network.


Per 1 januari 2018 is de huidige COO van Emesa, Carel van Boetzelaer, benoemd tot CEO. In zijn nieuwe functie neemt hij deel aan het directieoverleg binnen Talpa Network. Van Boetzelaer volgt René Louter op, die in maart dit jaar als interim-CEO werd aangetrokken om Emesa in een breder geheel onder te brengen.
Carel van Boetzelaer: “De uitdaging voor ons in het nieuwe jaar is om Emesa een logisch onderdeel te maken van het grote Talpa Network. Bij dat proces zal ik René Louter ongetwijfeld gaan missen. Hij heeft ons op een geweldige manier klaargestoomd voor de overname, kijk maar naar het resultaat.”


Over Emesa 

Emesa is een internationale e-commercespeler in de vrijetijds-, retail- en reissector. Emesa wil de manier waarop mensen online shoppen leuker en spannender maken. Emesa doet dat via haar innovatieve e-commercemerken als VakantieVeilingen, ActievandeDag, TicketScout en het internationale merk VavaBid. Deze merken creëren nieuwe verkoopkanalen voor haar partners: topmerken uit de vrijetijds-, retail-, en reiswereld. Emesa gebruikt big data technologie en marketing-intelligence om consumenten het gewenste product tegen de voor hem of haar gewenste prijs aan te bieden en is in Nederland marktleider op het gebied van dynamic pricing in leisure. Bij Emesa werken zo’n 250 professionals, onder andere op het gebied van informatietechnologie, marketing en sales. Sinds 2015 is het concern ook in België actief en in 2017 is de uitrol naar Frankrijk gestart. 


Over Talpa Network 

Talpa Network is de nieuwe naam voor de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en Voetbal TV) en de e-commerceorganisatie van Talpa (o.m. VakantieVeilingen, ActievandeDag en TicketScout). Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk wil het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant zijn voor de consument en de adverteerder. 


Bureaus

Media

Marketing