Bedrijfsleven helpt culturele sector
28-08-2013 (08:13) - Economisch
Uit onderzoek van Ruigrok | NetPanel in opdracht van Bedrijfs Cultureel Abonnement (BCA) is gebleken dat 64% van de werknemers die een Bedrijfs Cultureel Abonnement (vergelijkbaar met een CJP-pas, maar dan voor bedrijven) krijgen aangeboden van hun werkgever wel eens voorstellingen bezoeken waar zij anders niet naartoe zouden gaan.
Het brengt culturele partijen een nieuw publiek. Daarnaast kunnen bedrijven door het geven van kortingen op kunst en cultuur in deze economisch lastige tijd hun waardering naar hun medewerkers uitspreken.
Het onderzoek dat BCA liet uitvoeren vanwege hun tienjarige bestaan heeft verder uitgewezen dat bijna zeven op de tien respondenten gebruik maakt van aanbiedingen voor theatervoorstellingen, films en concerten.
Tevens heeft BCA een positieve invloed op de frequentie waarmee men naar voorstellingen gaat; 60% van de werknemers gaat door BCA vaker naar een voorstelling en zeven op de tien besluit wel eens last minute een voorstelling met korting te bezoeken.