CEO 'Mr. EasyToys' stopt op hoogtepunt

CEO 'Mr. EasyToys' stopt op hoogtepunt

12-06-2024 (07:00) - Economisch

Ondernemer Eric Idema (49), oprichter van EasyToys, vertrekt per 1 juli aanstaande als topman van eroticaconcern EQOM Group, het Europese bedrijf waartoe onder andere de webwinkel EasyToys behoort.

De EQOM Group, die de afgelopen jaren een stormachtige groei doormaakte, is in een nieuwe fase beland. “Daar hoort een andere expertise bij dan die van mij”, aldus oprichter Eric Idema.

Idema blijft als aandeelhouder en als lid van de raad van advies betrokken bij de EQOM Group. Hij wordt opgevolgd door Marc van Boven (47), die zijn sporen heeft verdiend bij internationale retail- en e-commerce bedrijven. Van Boven was onder meer mede-verantwoordelijk voor de groei van bedrijven als Weleda, Omega Pharma en Reckitt Benckiser (producent van onder andere Strepsils, Clearasil en Durex).

Van Boven: “Leidinggeven aan EQOM wordt een mooie, nieuwe uitdaging. Eric Idema heeft een geweldige basis gelegd voor de verdere uitbouw van de onderneming. Hij heeft de markt van sexual wellness volkomen getransformeerd. Ik vind het prachtig om nu te gaan werken aan de verdere expansie van EQOM als marktleider en deze markt in het algemeen, die ons allemaal raakt.”

“Ik doe een stapje opzij om ruimte te maken voor een nieuwe CEO”, aldus Idema. “Ik ben enorm trots op alle werknemers en onze zakenpartners. Dat ik en EasyToys zó ver zouden komen, had ik nooit gedacht toen ik ermee begon. Ik heb er lang over moeten nadenken, maar ik vind het verstandig om op het hoogtepunt te vertrekken. Het bedrijf gaat een nieuwe fase in en daarbij hoort een andere expertise.”

Taboes doorbroken

‘Mr. EasyToys’ heeft de afgelopen jaren de aandacht gevraagd voor sexual wellness door met EasyToys de veelbesproken hoofdsponsor te worden van FC Emmen en door een samenwerkingsdeal te sluiten met het oer-Hollandse warenhuis HEMA, evenals verschillende vestigingen van Jumbo, waardoor voor het eerst seksspeeltjes in de supermarktschappen kwamen te liggen. “Op het doorbreken van die taboes ben ik nog wel het meest trots.”


Bureaus

Media

Marketing