CoachHub haalt $200 miljoen op in Series C geleid door Sofina en SoftBank Vision Fund 2

CoachHub haalt $200 miljoen op in Series C geleid door Sofina en SoftBank Vision Fund 2

14-06-2022 (18:45) - Economisch

CoachHub, het wereldwijd toonaangevende platform voor digitale coaching, heeft een Series C-financieringsronde van €187 miljoen ($200 miljoen) afgesloten geleid door Sofina en SoftBank Vision Fund 2. De ronde wordt gebruikt om productinnovatie en operaties van CoachHub verder te schalen en tegelijkertijd de wereldwijde uitbreiding van het bedrijf te versnellen.
 
Slechts acht maanden geleden haalde CoachHub nog een ronde op van 80 miljoen dollar. Deze Series C brengt de totale financiering van het drie jaar oude bedrijf op €310 miljoen. Naast Sofina en SoftBank Vision Fund 2 namen ook bestaande investeerders Molten Ventures, Speedinvest, HV Capital, Signals Venture Capital en Silicon Valley Bank/SVB Capital deel aan de ronde.
 

Uitbreiding in sterk groeiende markt

De aanzienlijke investeringsronde is te danken aan CoachHub's uitstekende tractie en wereldwijde marktpositie. Het valt samen met een snelle transformatie die de zakelijke opleidingsindustrie doormaakt. Het segment van digitale coaching groeit naar verwachting nog tot 100 keer en de meeste grote organisaties hebben tegen het einde van het decennium digitale coaching op grote schaal geïmplementeerd.
 

Opleiden en ontwikkelen

Een overgrote meerderheid (77%) van de leer- en ontwikkelingsprofessionals vindt dat er nu meer behoefte is aan het opleiden en ontwikkelen van werknemers dan vóór de COVID-19-pandemie. Dat blijkt uit de recente Global HR Survey van CoachHub. Coaching speelt een belangrijke rol in persoonlijke ontwikkelingsstrategieën en is nu toegankelijker dan ooit met het handige, locatieonafhankelijke digitale platform van CoachHub.
 
"Bedrijven zich blijven aanpassen aan de nieuwe norm van hybride en remote werken. Dat betekent dat leiders individuele ondersteuning en oplossingen nodig hebben om de prestaties, betrokkenheid en motivatie van werknemers te verbeteren, terwijl welzijn voorop blijft", zegt Matti Niebelschuetz, medeoprichter van CoachHub. "Digitale coaching biedt deze voordelen en meer, wat resulteert in een snel stijgende wereldwijde vraag naar de diensten van CoachHub."
 

Democratisering van coaching

CoachHub biedt bedrijfscoaching voor werknemers op alle loopbaanniveaus, niet alleen voor senior executives. Het verbetert de leiderschapsvaardigheden en werkprestaties en bouwt uiteindelijk een veerkrachtiger, productiever personeelsbestand op. Via web- en mobiele applicaties koppelt het revolutionaire end-to-end digitale coachingplatform leerlingen aan een pool van meer dan 3.500 gecertificeerde businesscoaches die meer dan 60 talen spreken en in 90 landen in alle tijdzones wonen. De app combineert menselijke intelligentie en kunstmatige-intelligentietechnologie om werknemers te koppelen aan hun ideale coaches en een bibliotheek aan materiaal samen te stellen die hun leertraject verbetert.
 
Razendsnelle groei
Sinds de oprichting drie jaar geleden is CoachHub snel gegroeid. Deze laatste financieringsronde stimuleert verdere expansie, met bijzondere nadruk op de Verenigde Staten. Ook neemt dankzij de financiering het personeelsbestand van het bedrijf tegen het einde van het jaar toe van 850 werknemers wereldwijd tot meer dan 1.000. Het bedrijf bedient alle toonaangevende wereldeconomieën en werkt samen met grote multinationale ondernemingen zoals Hunkemöller, SHV Holdings, Shell EV Charging, Cegeka, Bridgestone, Danone en ArcelorMittal.
 

Wetenschappelijk fundament

CoachHub wordt ondersteund door meer dan 150 productingenieurs. Het heeft een intern Coaching Lab dat een team van 30 toonaangevende gedragswetenschappers in dienst heeft en wordt geleid door Prof. Dr. Jonathan Passmore, de gerenommeerde professionele psycholoog en coachingonderzoeker. De CoachHub Science Council is een internationaal team van gedragswetenschappelijke experts en opleiders die R&D voor het bedrijf stimuleren door wetenschappelijk bewijs om te zetten in coachingcurriculums. Het bedrijf onderhoudt ook strategische partnerschappen met gerenommeerde organisaties zoals EMCC Global.
 
Deze financieringsronde volgt op de uitbreiding van CoachHub naar de Aziatische markt en de overname van het toonaangevende Franse coachingplatform MoovOne en de vooraanstaande Oostenrijkse provider Klaiton Coaching, wat CoachHub nu de wereldwijde marktleider in zijn categorie maakt. 

Bureaus

Media

Marketing