Compliment helpt bedrijf veel verder

01-03-2012 (08:56) - Economisch

Vandaag, 1 maart, is het Nationale Complimentendag en stimuleren we het geven van complimenten. Maar bedrijven delven daarbij vaak het onderspit. Als het niet goed gaat, uiten we snel onze onvrede, maar complimenten blijven vaak uit. Zonde, want ook complimenten zijn een bron van inspiratie voor organisaties. Voor initiatiefnemers Linda Schulte en Bart Flos een reden om hiervoor extra aandacht te vragen met een actie Compliment voor Bedrijven.
 
De actie wordt verder ondersteund door Hans Poortvliet, initiatiefnemer van de nationale complimentendag, Rijn Vogelaar van Blauw.com, Wendy Geurkink van Smile | Work Improvement Matters, Ruud de Smit van Svelar.nl, Richard van Kray van Refresh Yourself en Frank van Marwijk van Lichaamstaal.  Gezamenlijk trekken de ambassadeurs van het compliment voor bedrijven op om consumenten bewust te maken van de kracht van hun compliment.
 

Voor bedrijven betekenen complimenten namelijk een schat aan informatie over wat klanten precies waarderen in hun bedrijfsvoering. Negatieve feedback helpt je om van te leren en door te verbeteren, maar positieve feedback zorgt juist voor een focus op het goede. Voor een bedrijf kan dit inzicht geven in welke diensten kunnen verbeteren en waar juist de nadruk op gelegd moet worden. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing