Flexkantoor Mindspace haalt 72 miljoen dollar op

30-11-2021 (12:04) - Economisch

Mindspace, wereldwijd aanbieder van flexkantoren, heeft tijdens een nieuwe investeringsronde een financiering van 72 miljoen dollar (64 miljoen euro) opgehaald. Deze investeringsronde heeft als doel om de groei van het bedrijf door te zetten en verder uit te breiden in Europa, de Verenigde Staten en Israël. Deze ronde werd geleid door Harel Insurance Investments and Financial Services Ltd., More Provident Funds, Shalom Meckenzie, Arkin Holdings en bestaande investeerders, waaronder Yoav Harlap, Kobi Rogovin en Globalworth.
 
Het in 2014 door Dan Zakai en Yotam Alroy opgerichte Mindspace heeft momenteel 32 vestigingen in 17 steden in 7 landen. In totaal een vloeroppervlak van meer dan 100.000 vierkante meter. Alleen het afgelopen jaar al, heeft Mindspace met succes nieuwe vestigingen geopend in Londen, Tel Aviv en Philadelphia, naast een zogenaamde 'hub-and-spoke' locatie in Yakum, even buiten Tel Aviv. In Nederland heeft Mindspace zeven vestigingen, in Amsterdam en Utrecht. Met hun portfolio aan flexkantoren bedient Mindspace een breed scala aan bedrijven, waarvan 41 procent grote ondernemingen betreft en 38 procent kleine en middelgrote bedrijven. Onder de toonaangevende bedrijfstakken die binnen de Mindspace-plekken operationeel zijn bevinden zich technologiebedrijven, financiële bedrijven en dienstverleners. Eerdere en huidige klanten zijn Microsoft, Samsung, Playtika, Taboola, Yahoo!, Expedia, GoPro en meer.
 

Flexmarkt

Terwijl een groot deel van de commerciële vastgoedsector door de COVID-19 pandemie en flinke dreun heeft gekregen, is de flexmarkt blijven groeien. Alle prognoses voorspellen dat door de versnelde groei van de flexbranche, deze in 2030 een marktaandeel van meer dan 30 procent zal bereiken. Het huidige marktaandeel van flex als onderdeel van commercieel vastgoed is 5 procent. Volgens een recente studie van CBRE zal over twee jaar 43 procent van de vastgoedgebruikers 10 tot 50 procent van hun portefeuille hebben gewijd aan flex. Bovendien zal 17 procent van de gebruikers meer dan 50 procent van hun portefeuille aan flex besteden
 

Hybrid

In maart 2021 lanceerde Mindspace 'Hybrid'. Deze nieuwe reeks van on-demand kantooroplossingen voor bedrijven en individuen werkt volgens een hybride model dat thuis- en kantoorwerk combineert. De verschuiving naar hybrid is al een aantal jaar in opkomst en de uitbraak van de pandemie heeft het proces versneld. Bij Mindspace is de hybride trend duidelijk zichtbaar: losse, on-demand contracten zijn het afgelopen half jaar bijna verdrievoudigd ten opzichte van dezelfde periode pre-COVID.
 

Bureaus

Media

Marketing