Flink haalt $150 miljoen op om winstgevende groei en innovatie te stimuleren

Flink haalt $150 miljoen op om winstgevende groei en innovatie te stimuleren

17-09-2024 (11:49) - Economisch

Boodschappenbezorgdienst Flink heeft $150 miljoen opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Deze financiering bestaat uit $115 miljoen aan eigen vermogen en $35 miljoen aan schuldfinanciering. Deze ronde wordt ondersteund door bestaande partners zoals Bond, REWE, Northzone en Mubadala, met bijdragen van nieuwe investeerders. Flink zal ook nader gaan samenwerken met Just Eat Takeaway (JET) om zijn marktaandeel verder te vergroten.

Robin Kiesler, directeur van Flink Nederland: "Met deze investering kunnen we onze aanwezigheid in Nederland verder uitbreiden en blijven innoveren om de snelle en betrouwbare service te leveren waar onze klanten op vertrouwen. We zijn trots dat we sinds het begin van het jaar in Nederland al EBITDA-winstgevend zijn, wat onze sterke positie in deze markt onderstreept."

20% groei op jaarbasis

Flink heeft zich gepositioneerd als de sleutelspeler in de Europese quick commerce-sector. Het bedrijf ligt op koers om in 2024 een bruto-omzet van $600 miljoen te behalen, wat neerkomt op een groei van ongeveer 20% op jaarbasis. Het gemiddelde bestelbedrag is inmiddels ruim 30 euro.

Het operationele netwerk blijft groeien, met momenteel 146 actieve hubs in meer dan 80 steden in Duitsland en Nederland. Flink plant de opening van 30 nieuwe locaties in de komende 12 maanden. In Nederland worden al in de komende maanden diverse nieuwe locaties geopend.

Robin Kiesler: "De groei van ons netwerk in Nederland is een belangrijk onderdeel van onze strategie om klanten nog beter en sneller van dienst te kunnen zijn. Deze investering stelt ons in staat om te blijven groeien en tegelijkertijd onze efficiëntie te verbeteren. De komende 12 maanden zullen we zowel in bestaande als nieuwe steden nieuwe locaties gaan openen. Dat zullen we uiteraard doen in goed overleg met de gemeenten en omgevingen van deze nieuwe plekken.” 


Bureaus

Media

Marketing