Flink haalt 750 miljoen dollar op om zijn marktleiderspositie in Europa uit te bouwen

10-12-2021 (16:43) - Economisch

Flink SE heeft vandaag aangekondigd dat het 750 miljoen dollar aan extra financiering heeft binnengehaald. Deze ronde is geleid door het Amerikaanse techbedrijf DoorDash, Mubadala Capital en andere nieuwe en bestaande investeerders die participeren in het bedrijf, waarmee het zijn ongeëvenaarde groeitraject in de markt voor flitsbezorging voortzet.
 
2021 blijft een cruciaal jaar voor de Europese boodschappenmarkt, waarin klanten een groot deel van hun maandelijkse uitgaven aan boodschappen online doen. Flink blijft uitzonderlijk presteren in deze markt, omdat het bedrijf actief blijft investeren in de dagelijkse werkzaamheden in alle regio’s, waaronder uitbreiding in steden, het assortiment en de vloot van riders. Dat terwijl het tegelijkertijd de loyaliteit van klanten behoudt en de uitgaven van klanten laat stijgen.
 
Flink bereikt nu tot 10 miljoen klanten in meer dan 60 steden via zijn hubs binnen een kort bezorgbereik en is de marktleider, zowel in cumulatieve app-downloads als actieve gebruikers in zijn meest volwassen markten, Duitsland en Nederland. Het assortiment, ondersteund door toonaangevende retailers zoals de REWE Group in Duitsland, biedt nu tot 2.500 verschillende producten waaruit klanten kunnen kiezen. Tegelijkertijd blijft het bedrijf op massale schaal fulltime riders in vaste dienst nemen om aan de vraag van klanten te voldoen. De klanten van Flink ontwikkelen zich snel tot zeer loyale fans met meerdere bestellingen per week.
 
Oliver Merkel, oprichter en MD van Flink: "Sinds dag één hebben we onze dienst gebouwd rondom onze klanten en medewerkers. We hebben de missie om tijd terug te geven aan onze klanten en in ruil daarvoor verschuiven zij steeds meer van hun wekelijkse uitgaven aan boodschappen naar onze dienst. Tegelijkertijd zorgen duizenden Flinkers er elke dag voor dat we meer WOW-momenten voor onze klanten leveren. Vandaag blijkt dat we nog maar net begonnen zijn, want we krijgen dagelijks te horen van mensen die vragen wanneer ze van onze diensten gebruik kunnen maken." 

Bureaus

Media

Marketing