Kledingmerk LABFRESH haalt 400K op via crowdfunding

18-10-2022 (13:57) - Economisch

Modemerk LABFRESH heeft via crowdfundingplatform CrowdAboutNow 400.000 euro opgehaald door middel van 140 investeerders. Vorig jaar zorgde een crowfundingsactie ervoor dat ze hun flagshipstore in Amsterdam konden openen, en nu gaan ze voor een tweede en derde winkel in Kopenhagen en Rotterdam.

Sinds 2017 maakt LABFRESH vlek- en geurwerende mannenkleding. Hun missie is eenvoudig: producten maken die langer schoon en fris blijven en een leven lang meegaan. Sinds afgelopen jaar verkopen ze hun kleding niet alleen online, maar ook via een fysieke winkel in Amsterdam. Dankzij hun nieuwe crowdfundingcampagne komt hier binnenkort een vestiging in Rotterdam en Kopenhagen bij.

Bewust fysieke winkels

Lotte Vink, oprichter LABFRESH: “We kiezen bewust om te groeien in het aantal fysieke winkels. Het is voor ons ontzettend waardevol om in direct contact te zijn met onze klanten, hun feedback en support is hierdoor altijd dichtbij." Binnen 24 uur haalde LABFRESH het streefbedrag van 200.000 euro op. Enkele dagen later is dit bedrag verdubbeld. “In totaal investeerden 140 mensen mee. Ruim de helft hiervan investeerden ook in onze eerdere plannen. De steun en het vertrouwen van deze groep vind ik bijzonder. Daar ben ik heel trots op."

Achterban beslist

De keuze om opnieuw financiering op te halen door middel van crowdfunding was volgens Lotte snel gemaakt. “Onze achterban speelt een cruciale rol in de groei en het succes van het bedrijf. Vanaf de start zijn ze betrokken bij de keuzes die we maken. Op deze manier hebben we LABFRESH samen opgebouwd, en deze koers willen we graag doorzetten.” De locaties van de nieuwe vestigingen heeft LABFRESH dan ook samen met de ‘crowd’ gekozen. “We vroegen onze klanten via een enquête waar we de volgende winkel moesten openen, Kopenhagen en Rotterdam waren favoriet. Daar luisteren we naar."

Opening winkels

Vanaf 25 november opent LABFRESH de eerste internationale winkel in Kopenhagen. Net als in Amsterdam wordt boven de winkel een kantoor geopend, zodat klanten lokaal goed geholpen kunnen worden. De opening van de winkel in Rotterdam staat voor 2023 op de planning, hiervoor wordt nog gezocht naar een geschikte locatie. 


Bureaus

Media

Marketing