Kwart miljoen bezoekers voor Huishoudbeurs

28-02-2012 (08:58) - Economisch

Huishoudbeurs blijkt onverminderd populair. Bijna een kwart miljoen bezoekers profiteerde ook dit jaar weer massaal van de vele koopjes en voordelen op Nederlands grootste consumentenevenement in haar soort. Op de beursvloer werd door de exposanten circa 25 miljoen euro omgezet. 
 
De 67e editie van de Huishoudbeurs, die van 18 tot en met 26 februari werd gehouden in Amsterdam RAI, trok in totaal 246.998 bezoekers. Dit betekent een stijging van 9% ten opzichte van vorig jaar. Ook de Negenmaandenbeurs, die tegelijkertijd plaatsvond, verliep succesvol. De volgende Huishoudbeurs wordt van 16 tot en met 24 februari 2013 gehouden in Amsterdam RAI.
 
Uit onderzoek, gehouden onder circa 1.800 Huishoudbeursbezoekers, blijkt dat gemiddeld € 101,- werd uitgegeven op de beursvloer. Dit is vergelijkbaar met de 2011-editie. 88% van de bezoekers heeft een aankoop gedaan, dat is 2% meer dan vorig jaar. 63% heeft dit besteed aan culinaire producten, 55% aan cosmetica en verzorgingsproducten en 44% aan mode-artikelen en accessoires. 
 

Gemiddeld is de bezoeker 5,7 uur op de beursvloer geweest, dit is gelijk aan de 2011-editie. 89% van de bezoekers beveelt een beursbezoek aan bij vrienden en familie en 80% geeft aan de Huishoudbeurs in 2013 weer te bezoeken. Ook het nieuwe evenement The Fashion List is goed aangeslagen: 43% heeft hier een bezoek aan gebracht. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing