Lokaal bestelplatform Nederland Eet start sharefunding campagne
Het bestelplatform Nederland Eet start een sharefunding campagne om groeiplannen te realiseren.
Met een laagdrempelige, lokale en transparante aanpak wil het bedrijf zorgen dat zowel restauranthouders als consumenten kunnen profiteren van de thuisbezorgsector.
Verantwoord alternatief
De campagne leverde in de eerste dagen zo'n €95.000,- op, bijna een derde van het streefbedrag van de eerste ronde. Nederland Eet is inmiddels vijf jaar actief, met als uitgangspunt een alternatief te bieden voor vaak hoge commissies voor restaurants en de consument in de bestelsector. Daarnaast legt het platform de nadruk op verantwoorde lokale restaurantopties en worden gezonde maaltijden extra onder de aandacht gebracht.
Lokale marketingacties
In Zwolle, Kampen en Deventer is Nederland Eet de grootste partij. Nu wil de scale-up een groeislag maken met het opgehaalde kapitaal en samen gaan werken met kleinere lokale platformen. Investeren kan vanaf €250,-.
Hugo Smink, Managing Partner van Nederland Eet: “Het is een van onze kernwaarden om echt sámen met lokale ondernemers te werken aan een platform waar iedereen van kan profiteren. We bouwen aan een sterke online community, door bijvoorbeeld ook gezamenlijke lokale marketingacties op te zetten met ondernemers en we hebben de beste ICT’ers in huis om continu te kunnen innoveren. Met deze sharefunding campagne willen we iedereen, zowel enthousiaste ondernemers, restauranthouders als consumenten, de kans geven om onderdeel te worden van ons verhaal!”