Mollie breidt uit naar Italië
Mollie kondigt op 14 november aan uit te breiden naar Italië. Dit is een belangrijke mijlpaal in de missie van Mollie om financiële processen te vereenvoudigen voor elk bedrijf in Europa. Met de expansie krijgen Italiaanse bedrijven toegang tot het Mollie platform waarmee ze gemakkelijk betalingen en geldzaken kunnen beheren en fraudepreventie kunnen vereenvoudigen.
Italië is de op drie na grootste e-commercemarkt van Europa en Mollie kan duidelijk het verschil maken in deze snelgroeiende markt die momenteel onvoldoende bediend wordt door bestaande betalingsproviders. Mollie heeft in Milaan zowel een technische hub als een commercieel team die beide zullen doorgroeien. Met deze teams streeft Mollie ernaar een hyperlokale ervaring te bieden, waarbij de specifieke behoeften van Italiaanse bedrijven centraal staan.
Lokale betaaloplossingen
Mollie biedt in Italië diverse betaalmethoden aan die voor de lokale bedrijven en consumenten relevant zijn, waaronder de populaire lokale betaalmethoden Satispay en Bancomat Pay. Hiermee kan Mollie niet alleen van origine Italiaanse bedrijven bedienen, maar ook bestaande klanten helpen bij hun plannen voor internationale expansie. Naast het aanbieden van de juiste betaalmethoden, zorgt Mollie ook voor een snelle en lokale onboarding van nieuwe klanten en biedt het uitstekende customer support in het Italiaans.
Verder zullen Italiaanse bedrijven profiteren van bestaande plug-in integraties met populaire e-commerce platforms zoals Shopify, Shopware, Prestashop, Magento en WooCommerce, waardoor snelle implementatie mogelijk is.
Al meer dan 250.000 bedrijven profiteren van Mollie
Mollie heeft in verschillende Europese landen al succes geboekt met de klantgerichte aanpak, waardoor vandaag de dag al meer dan 250.000 bedrijven profiteren van de oplossingen voor betalingen en het beheren van geldzaken. Naast Italië staan er binnenkort nog andere internationale expansies op de planning.
Koen Köppen, CEO van Mollie: "We kijken ernaar uit om de Mollie-ervaring naar nog meer bedrijven in Europa te brengen, vooral nu we uitbreiden naar een belangrijke Europese markt: Italië. Deze uitbreiding stelt ons in staat om nieuwe klanten in Italië te bedienen, terwijl we ook onze bestaande klanten ondersteunen bij hun groeiplannen naar Italië, dankzij de lokale betaalmethoden die we aanbieden. Terwijl we blijven uitbreiden naar nieuwe markten, is onze missie helder: financiële processen vereenvoudigen voor elk bedrijf in Europa. Onze uitbreiding naar Italië is een belangrijke stap om dat doel te bereiken."