Mollie maakt stap naar omnichannel productaanbod met in-person betaaloplossing

24-05-2023 (11:43) - Economisch

Mollie lanceert de in-person betaaloplossing: Mollie Terminal. Deze POS-oplossing stelt bedrijven die zowel online als offline actief zijn in staat al hun betalingen via Mollie te laten verlopen. De lancering van Mollie Terminal is een mijlpaal voor Mollie omdat de financiële dienstverlener hiermee de stap naar een omnichannel productaanbod maakt.

Ondernemers die gebruikmaken van Mollie Terminal profiteren van het grote voordeel dat zij zowel hun online als offline betalingen kunnen rapporteren en verwerken via het Mollie dashboard. Dit is mogelijk doordat Mollie Terminal gebruikmaakt van dezelfde API die webshops aan Mollie koppelt. De geïntegreerde POS-oplossing zorgt daarmee voor een efficiëntieslag, waardoor bedrijven tijd en geld kunnen besparen.

Mollie Terminal wordt in eerste instantie gelanceerd in Nederland en België en zal later worden uitgerold naar Duitsland, Engeland en Frankrijk.

Producten voor bedrijven die zowel offline als online opereren

Mollies stap naar een omnichannel productaanbod komt voort uit de groeiende vraag van bedrijven naar een fysieke betaaloplossing. Met de lancering van Mollie Terminal is dit nu mogelijk. Later dit jaar zal het in-person productaanbod uitgebreid worden met Tap To Pay, wat bedrijven in staat stelt om pinbetalingen via hun mobiel te accepteren.

Koen Köppen, CEO van Mollie: “De lancering van Mollie Terminal is een mijlpaal voor ons. Na jarenlange focus op online betalingen, treedt Mollie met dit product definitief toe tot de omnichannel betaalmarkt, waarin we ons positioneren met een product dat zich kenmerkt door hoge flexibiliteit, een concurrerende prijs en lokale ondersteuning. Het is een compliment dat bedrijven die gebruikmaken van het Mollie dashboard voor hun online betalingen dit met zoveel plezier doen dat zij ons ook gevraagd hebben om een in-person oplossing. Ik ben trots dat we vanaf vandaag onze klanten deze oplossing ook kunnen bieden.”
 


Bureaus

Media

Marketing