Namaakproducten floreren op het web

21-11-2012 (08:39) - Economisch

Eén op de vijf online shoppers in Europa en Amerika wordt in de zoektocht naar koopjes geconfronteerd met namaakproducten. Dit blijkt uit resultaten van het MarkMonitor Shopping Report. Het rapport is opgesteld door MarkMonitor, marktleider in brand protection voor bedrijven en onderdeel van Thomson Reuters. Doel van het rapport is de relatie te analyseren tussen online shoppers, hun zoektermen en de websites waarop ze terechtkomen in hun zoektocht naar kleding en luxe goederen. 
 
In de periode juli 2011 – maart 2012 werden bijna vijf miljoen winkelsessies gevolgd, waarbij gekeken werd naar zoektermen als ‘nep’, ‘replica’, ‘goedkoop’ of ‘aanbieding’. Ongeveer één op de vijf koopjesjagers – dat wil zeggen; consumenten die zochten op termen als ‘goedkoop’, ‘aanbieding’ of ‘outlet’ – belandde op websites die namaakgoederen aanbieden. Het percentage consumenten dat een product in het winkelwagentje plaatst bleek voor deze websitebezoeken hoger te zijn dan het conversiepercentages van bezoekers aan legitieme websites.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing