NIPA Capital stapt in bij Conscious Hotels

NIPA Capital stapt in bij Conscious Hotels

20-06-2022 (12:20) - Economisch

Het Nederlandse investeringsfonds NIPA Capital breidt uit en neemt een belang van 75% in de Amsterdamse hotelgroep Conscious Hotels. Het fonds investeert sinds 2021 in vernieuwende Europese hotelconcepten gericht op Gen Z en millennials.
 
Conscious Hotels is dé grondlegger van duurzame hospitality in Europa. In Amsterdam heeft de hotelketen vier hotels met in totaal 318 kamers, twee restaurants en twee koffie- en retailconcepten. Marco Lemmers, CEO van Conscious Hotels: ‘Sinds 2009 bieden we onze gasten stijlvolle, duurzame interieurs, 100% biologisch eten en drinken, en de meest eenvoudige guest journey onder het motto ‘doing good, while looking good'.
 

Groeiambities

Samen met NIPA Capital en cornerstone investor BORON, de privé-investeringsmaatschappij van de familie Fentener van Vlissingen, wil Conscious Hotels het aantal hotelkamers vervijfvoudigen door heel Europa en in de Nederlandse grote steden. ‘Met een positieve humoristische boodschap willen we mensen verleiden om betere keuzes te maken. En we gaan alleen iedereen meekrijgen door te laten zien dat alles wat duurzaam is, ook heel goed, erg lekker en super aantrekkelijk kan zijn’, voegt Marco Lemmers toe.
 

Samenwerking NIPA en BORON

NIPA Capital richt zich specifiek op innovatieve en unieke hospitalityconcepten voor Gen Z en millennials. Deze reizigers willen de wereld verkennen, maar voelen zich minder thuis bij traditionele hotelketens. Patrick Grasso, partner bij NIPA Capital: ‘Van de wereldwijd 19 miljoen hotelkamers zijn minder dan 500.000 kamers gericht op de wensen en behoeften van Gen Z en millennials. Door het aanbod voor deze doelgroep uit te breiden, brengen we daar samen verandering in.’ De samenwerking tussen Conscious, NIPA en BORON is gebaseerd op gemeenschappelijk duurzame groeiambities. ‘Met onze verenigde expertise en ervaring op het gebied van reizen, vastgoed en investeringen kunnen we Conscious Hotels optimaal ondersteunen bij de voorgenomen groei’, aldus Patrick Grasso. 

Bureaus

Media

Marketing