PepsiCo Nederland steunt de Nederlandse Voedselbanken en Nederlandse Rode Kruis

24-04-2020 (14:14) - Economisch

PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux met onder meer een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation, als onderdeel van een wereldwijde donatie van $45 miljoen. De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van lokale gemeenschappen.
 
In Nederland werkt PepsiCo nauw samen met de Nederlandse Voedselbanken om hen te ondersteunen en de langdurige relatie te versterken. Daarnaast is er een nieuwe samenwerking van start gegaan tussen PepsiCo en het Nederlandse Rode Kruis. Ook worden er in de komende weken nog een aantal lokale initiatieven uitgevoerd, door de eigen werknemers verzonnen, met als doel om degenen die dat nu het meest nodig hebben te helpen.
 
De Nederlandse Voedselbanken staan onder verhoogde druk omdat enerzijds het aantal vrijwilligers daalt, aangezien veel vrijwilligers tot een risicogroep behoren, en anderzijds het aantal potentiële klanten toeneemt. Om de Voedselbanken verder te kunnen ondersteunen en de huidige relatie te intensiveren, biedt PepsiCo COVID-19 ondersteuning via cash donaties om Voedselbanken te helpen bij de aankoop van voedzame producten voor de voedselpakketten die zij aanbieden.

Wim Destoop, General Manager, PepsiCo North West Europe: “De crisis rondom het coronavirus heeft iedereen in onze samenleving getroffen. Toch is deze verandering het meest acuut merkbaar voor de kwetsbaarste groepen in de samenleving, en voor degenen die zich in de frontlinie van deze crisis bevinden. We zijn er trots op dat we onze bestaande relatie met de Voedselbanken kunnen versterken door extra evenwichtige, gezonde en voedzame maaltijden te verstrekken en dat we onze relatie met het Rode Kruis kunnen opbouwen zodat zij hulp krijgen om diegenen die dat het hardst nodig hebben in eigen land te ondersteunen.”

Pien de Ruig, bestuurslid communicatie bij de Nederlandse Voedselbanken: “Wat een mooi en geweldig gebaar van PepsiCo; we zijn erg onder de indruk van de donatie en zeer dankbaar. Veel dank namens iedereen, vooral namens de 170 voedselbanken en niet in de laatste plaats namens onze klanten. Deze ruimhartige donatie maakt het verschil in deze onzekere tijden.”

 

Bureaus

Media

Marketing