ReclameWeek-lezers redelijk optimistisch
12-09-2011 (09:20) - Economisch
De poll die de afgelopen zomerweken op ReclameWeek Online liep, leverde
verrassend genoeg een optimistische outcome op.
Gedurende de zomerweken legde de redactie van ReclameWeek Online de
lezers de volgende stelling en vraag voor: ‘Zowel de euro als de dollar lijken
in een constante achtbaan te zitten en veel landen bezwijken bijna onder de
schuldenlast. Wellicht moeten we ons opmaken voor de Double Dip. Wat voor
weerslag heeft dat op uw bedrijf.?
Daarop zegt 32% niet (meer) bang te zijn voor de crisis. 28% zegt zich
weliswaar een slag in de rondte te werken, maar denkt het allemaal wel
te gaan halen. Daarmee is in totaal 60% van de mensen die de enqûete
invulden, redelijk optimistisch gestemd.
Dan de minder optimische percentages: 16% ziet het wat somberder in en denkt dat het spannend gaat
worden of het geprognotiseerde resultaat gehaald gaat worden. Eveneens
16% denkt dat het ronduit ‘heel moeilijk’ gaat worden en 8% meent te moeten
overwegen er een punt achter te zetten.