Recrubo.ai schaalt op

18-09-2023 (07:00) - Economisch

Recrubo heeft een seed ronde van €600.000 gesloten om haar product door te ontwikkelen en commercieel op te schalen. Het bedrijf zet AI technologie in om het wervingsproces van blue collar en servicebedrijven te optimaliseren via chat.

Zo kunnen kandidaten laagdrempelig solliciteren en biedt het bedrijven de tools om kandidaten efficiënt op te volgen. Zo wist een maaltijdbezorger uit Amsterdam alle openstaande posities te vervullen en de kosten per nieuwe medewerker te halveren. “Voor veel functies is een uitgebreid CV niet relevant. Door kandidaten eenvoudig en snel te laten solliciteren via WhatsApp sluiten we beter aan bij de behoeften van de huidige generatie. We slaan een enorme slag als het gaat om gebruikservaring, voor zowel kandidaat als werkgever", vertelt Niels Tukker, oprichter en CEO bij Recrubo.

Solliciteren via Whatsapp

Recrubo laat (latent) werkzoekenden eenvoudig solliciteren via WhatsApp. Alle touchpoints van oriëntatie tot aan een afspraak zijn geautomatiseerd. Onder de motorkap wordt kunstmatige intelligentie ingezet om de kandidaatreis af te stemmen op de vacature en het profiel dat wordt gezocht. Het soliciatieproces wordt automatisch ingericht op basis van een vacaturetekst. AI begrijpt direct wat voor iemand het bedrijf zoekt en rendert een chatproces. Doordat AI is getraind op de vacaturetekst en bedrijfsinfo, kan hij alle vragen van de sollicitant beantwoorden. De eenvoudige setup zorgt voor grote schaalbaarheid, ook bij verschillende vacatures. Sinds de lancering van het product anderhalf jaar geleden ging het hard, inmiddels werkt Recrubo voor grote en bekende werkgevers zoals Sodexo, FEBO, DHL en ZEEMAN. De software van Recrubo resulteert nu al in honderden starters per maand en de ambitie is groot: “vijf miljoen starters in vijf jaar”.

Co-pilot

“Recrubo is niet zomaar een co-pilot voor recruitment. Het bedrijf lost een dringend probleem van arbeidskrapte op”, zegt Investment Manager Robin Hendrickx van de BOM. “Bedrijven hebben steeds meer moeite om vacatures gevuld te krijgen. en vaak is dit één van de belangrijkste belemmeringen voor groei. Daarmee is de impact die wordt gerealiseerd fundamenteel van aard. De resultaten bij klanten zijn veelbelovend en wij zijn dan ook verheugd om een bijdrage te mogen leveren aan de verdere groei van dit bedrijf.”


Bureaus

Media

Marketing