Social Shopper besteedt twee keer zoveel in webshop

10-05-2012 (08:51) - Economisch

Consumenten die via social media aankopen doen in een webwinkel geven gemiddeld twee keer zoveel uit als een normale bezoeker. Dit blijkt uit de online retail marktmonitor van IBM over het eerste kwartaal van 2012. Daarnaast is het gebruik in deze periode van smartphones en tablets voor online aankopen gestegen naar 13,3%, een verdubbeling ten opzichte van het eerste kwartaal van 2011. Het totaal aantal online verkopen daalde licht, maar toonde in februari en maart 2012 alweer een herstel.
 
Door het steeds grotere aanbod van mobiele applicaties en op mobiel toegespitste websites is de populariteit van online shoppen via een mobiel apparaat toegenomen. Zo werd in het eerste kwartaal 13,3% van alle online aankopen met een mobiel apparaat gedaan. In de afgelopen Valentijnsperiode werd al een piek waargenomen in de mobiele aankopen en deze trend heeft zich nu verder doorgetrokken. Deze cijfers komen voort uit IBM’s ‘Retail Online Economic Indicator’, een rapport dat real-time inzicht geeft in de online retailmarkt.

 


IBM

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing