WATT Mobility haalt € 1,5 miljoen groeigeld op

23-12-2021 (12:49) - Economisch

Het Nederlandse urban e-bike merk WATT heeft € 1,5 miljoen groeigeld opgehaald bij Bloomit Ventures. In slechts 4 jaar tijd wist WATT zich te vestigen tussen de trendy stadsfietsmerken. De betaalbare e-bikes hebben een onderscheidend minimalistisch design en zijn inmiddels verkrijgbaar in 10 Europese landen bij 170 resellers. Bloomit Ventures gaat WATT ondersteunen om slimmer en sneller te groeien in Europa.

WATT Mobility is opgericht in 2017 door Frans Nomden en Marc Jacobs om betaalbare Fixie- style e-bikes te ontwikkelen voor een breed stedelijk publiek. Dankzij de focus op lifestyle, design en betaalbaarheid, wordt de WATT e-bike steeds populairder in Europese steden. De verschillende single speed modellen onderscheiden zich door een minimalistisch design die de stadsfietsen visueel aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en onderhoudsarm maakt.
 

Prijswinnende Lichtgewichten

Waar e-bikes vaak vrij zwaar zijn, zijn WATT e-bikes juist opmerkelijk licht. Dit is te danken aan de aluminium frames, lichtgewicht accessoires, geïntegreerde kleine accu en slanke banden. Hierdoor fiets je makkelijker door de stad met een actieradius van 40 tot 70 km. Een ander voordeel is dat ze beter hanteerbaar zijn in het stadsverkeer en eenvoudig op te tillen. De focus op betaalbare minimalistische e-bikes heeft al meerdere awards opgeleverd.


Snelgroeiend segment

Door het strakke design, de achterwielmotor en de verscholen accu in het frame, zijn de WATT modellen nauwelijks herkenbaar als elektrische fiets. Samen met andere niet- elektrisch ogende lifestyle e-bikes vormt WATT dan ook een nieuw fietssegment in steden. In tegenstelling tot WATT verkopen de koplopers in dit segment alleen online (D2). Voor Europese resellers in steden biedt dit een uitgelezen kans om hard te groeien met WATT.
 

Schaalbaar bedrijfsmodel

Vanaf het prilste begin koos WATT voor een omnichannel aanpak. Daarbij wordt online verkoop (D2C) gecombineerd met fysieke reseller-stores. Dankzij deze aanpak kan WATT snel groeien in Europa en haar klanten lokaal een solide aftersales service bieden via het groeiend aantal reseller-stores: de bekende valkuil van snelle groei ten koste van service en support wordt zo vermeden.
 

 


Bureaus

Media

Marketing