Wehkamp Retail Group boekt ondanks lagere omzet positief resultaat
Wehkamp Retail Group ("WRG"), de Nederlandse e-commerce specialist van Wehkamp, kleertjes.com en Union River, de nieuwe online shop voor mannen, heeft voor het vierde jaar op rij een positief resultaat geboekt.
Met de publicatie van het jaarverslag over het recente boekjaar ‘22/’23 (1 april 2022 - 31 maart 2023) kijkt WRG vooruit met de focus op de verdere investering en uitvoering van zijn multi-facia groeistrategie.
Highlights uit het jaarverslag 2022-2023
Strategische vooruitgang door de realisatie van het multi-label technologie platform en operationele capaciteit voor groei;
De lancering van het nieuwe online warenhuis voor mannen, Union River;
Uitbreiding van het kinderkleding assortiment met het verwerven van de exclusieve rechten van het CoolCat merk;
Capaciteit distributiecentrum Zwolle met bijna 30% uitgebreid tot ruim 140.000 m2, door het in gebruik nemen van de nieuwe derde hal;
Succesvol gestart met de verdere automatisering van het proces van verwerking van orders en retouren, ter verbetering van de klantervaring, verduurzaming en verlaging van kosten.
"Onze strategie om vanuit meerdere facia’s te opereren wordt in hoog tempo uitgevoerd met een aanzienlijke vooruitgang in het afgelopen boekjaar. De strategie focust zich op één technologie-, logistiek- en distributieplatform van topniveau, met Wehkamp in het hart van de groep”, aldus Graham Harris, CEO.
Harris vervolgt: "Onze omzet en winst blijven beide boven het niveau van vóór CoVid 2019-2020, ondanks de aanzienlijke druk op consumentenbestedingen en operationele kosten - zoals loonkosten - als gevolg van de economische effecten van het conflict in Oekraïne. De omzetdaling bleef beperkt tot 9% ten opzichte van het vorige boekjaar, maar blijft 11% hoger dan het niveau van vóór CoVid 2019."