Zalando neemt meerderheidsbelang in Highsnobiety

14-06-2022 (10:11) - Economisch

Zalando, een leidend online platform voor mode en lifestyle in Europa, heeft een meerderheidsbelang genomen in Highsnobiety, mondiale pioneer op het gebied van nieuwe luxecultuur. De twee bedrijven slaan de handen ineen en nemen het voortouw om samen klanten te inspireren en activeren. Zij profiteren van elkaars sterke punten door het samenbrengen van Highsnobiety’s culturele relevantie en inzichten, autoriteit op het gebied van mode en storytelling, en Zalando’s modenetwerk, e-commercekennis en operationele capaciteiten.
 
Beide bedrijven blijven onafhankelijk van elkaar opereren. Highsnobiety zal als strategische en creatieve consultant Zalando helpen bij het ontwikkelen van nieuwe inspiratiegerichte ruimtes en formats op het platform. De unieke vaardigheden van het mediamerk dragen bij aan Zalando’s ambitie om inspirerende ervaringen te verweven in de customer journey en daarmee een spannende en activerende online omgeving te creëren voor zowel consumenten als merken. Dankzij de aansluiting bij de Zalando Groep kan Highsnobiety gebruik maken van Zalando’s expertise en middelen om zijn eigen e-commercemogelijkheden te versterken.
 

Over Highsnobiety

Highsnobiety werd in 2005 in Berlijn als blog opgericht door David Fischer en dit vormde het startschot voor het samenbrengen van streetwear en high-end luxemode. Highsnobiety omvat tegenwoordig een mediatak, een creative consultancy en een gecureerd handelsplatform, en geldt als een van de meeste invloedrijke, mondiale stemmen op het gebied van nieuwe luxe en cultuur in het algemeen. De samenwerking met Highsnobiety zal Zalando’s ambitie om het startpunt te zijn voor streetwear, nieuwe luxe en inspiratie op het gebied van mode, versnellen vooral voor jongere, modebewuste consumenten.
 
David Fischer, Highsnobiety’s oprichter en CEO: "Highsnobiety beheerst de kunst om verhalen om te zetten in producten en producten in verhalen. Ik kijk er enorm naar uit om onze expertise in te zetten voor Zalando’s ambitie om mode-inspiratie te bieden en samen de toekomst van content en commerce nieuw vorm te geven. Ik ben ook zeer verheugd om gebruik te maken van Zalando’s ongeëvenaarde kennis van het opschalen van e-commerceplatforms en mijn levenspassie – mijn werk – naar een hoger niveau te tillen."
 

Autonomie

Als onderdeel van de samenwerking behoudt Highsnobiety zijn redactionele en assortimentsautonomie en ook het publicatie- en agencywerk blijft volledig onafhankelijk. De twee managing directors, David Fischer en Jürgen Hopfgartner, blijven aan het roer van Highsnobiety, en oprichter David Fischer zal een minderheidsbelang in het bedrijf houden.
 
Alle partijen zijn overeengekomen geen financiële details naar buiten te brengen. Highsnobiety werd voor deze transactie geadviseerd door Liontree, V14 - Vogel, Heerma & Waitz en Taxess. Zalando werd geadviseerd door White&Case, PwC en McKinsey.

Bureaus

Media

Marketing