5 tips om winkelend publiek binnen te krijgen

5 tips om winkelend publiek binnen te krijgen

09-12-2022 (12:06) - Marketing

Het runnen van een winkel kan leuk zijn. Er zijn natuurlijk verschillende uitdagingen waar je mee te maken krijgt. Marketing is daar een van. Niet iedere ondernemer heeft hier verstand van. Je hebt zowel online en offline marketing. Bij online marketing kun je kiezen voor SEO, SEA en andere technieken. Offline marketing bestaat bijvoorbeeld uit flyers, billboards en stoepborden. Je kunt stoepborden gebruiken om mensen naar je winkel te krijgen. Op welke manier kun je nog meer publiek in je winkel krijgen? Lees hier verder!

Tip 1: Stoepborden voor je winkel

Winkelend publiek naar binnen krijgen is een uitdaging omdat het aardig wat moeite kost. In dat geval kun je een stoepbord gebruiken om de aandacht te trekken en je winkel zichtbaarder te maken voor iedereen die langskomt. Een stoepbord van Expofit is eenvoudig en zorgt voor een betere zichtbaarheid. Je moet wel de juiste boodschap plaatsen om mensen naar je winkel te lokken. Het verhoogt niet alleen het aantal bezoekers. Stoepborden hebben ook andere voordelen. Het is bijvoorbeeld betaalbaar. Stoepborden voor langs de weg zijn praktisch en kosten minder dan andere soorten marketing. Daarnaast zijn ze verkrijgbaar in verschillende stijlen. Je kunt er een kiezen die het meest bij je winkel past. Winkels hebben ook een stoepbord voor hun gebouw vanwege de draagbaarheid. Dat komt omdat stoepborden verschillende functies hebben, zoals handvatten of wielen die de mobiliteit verbeteren. Je kunt deze borden zonder gedoe verplaatsen. Je kunt ook een een specifiek gewicht kiezen dat past bij je behoeften, variërend van 9-22 kilo. Zet dit bord buiten tijdens kantooruren en haal het 's nachts naar binnen. Naast deze draagbaarheid zijn deze borden duurzaam en stabiel. Bovendien is het betaalbaar. Ideaal dus!

Tip 2: Indeling van de winkel

Terwijl een stoepbord de aandacht kan trekken met informatie, is de indeling van je winkel gunstig om het klanten gemakkelijk en comfortabel te maken. Je moet meer aandacht besteden aan het drempelgebied, omdat dit de plaats is waar klanten binnen komen. Dit gebied moet zeker opvallen. Je kunt dit doen door een aantrekkelijk display, kleur en verlichting te installeren. De beste manier om meer bezoekers naar je winkel te krijgen is door een goede eerste indruk te maken. Een andere tip is het creëren van een wandelpad die klanten naar je winkel leiden. Dit leidt mensen niet alleen naar binnen, maar moedigt hen ook aan om aankopen te doen.

Tip 3: Train vriendelijk personeel

De volgende tip is het opleiden van betere medewerkers. Mensen winkelen graag op plaatsen met vriendelijk of gastvrij personeel. Dat komt omdat mensen altijd afgaan op hun ervaring bij het winkelen, en ongastvrije diensten voorkomen dat ze in de toekomst terugkeren naar je winkel. Train je medewerkers om altijd te glimlachen naar mensen die voorbij komen. Op deze manier kun je mensen aantrekken om binnen te komen. Ten tweede, leer hen hoe ze een band met klanten kunnen ontwikkelen. Stel klanten ook tevreden door meer moeite te doen om ze goed te bedienen. Op deze manier zul je zeker meer mensen naar je winkel trekken.

Tip 4: Bied een uitverkoop aan

Een uitverkoop is een goed idee om meer mensen naar binnen te krijgen. Het is namelijk altijd aantrekkelijk voor klanten om geld te besparen. De sleutel tot een succesvolle uitverkoop is door klanten een gevoel van urgentie te geven. De angst om iets te missen verandert hen altijd in potentiële kopers. Dat komt omdat ze worden aangetrokken door aanbiedingen van beperkte duur, aangezien ze deze voordelen in de toekomst niet meer krijgen. Dus, hoe kun je hen informeren over deze verkoop? Je kunt gebruik maken van verschillende media, waaronder een stoepbord, e-mailnieuwsbrief en banners. Je kunt rode kleuren gebruiken om dit soort aanbiedingen weer te geven. Op deze manier vallen de aanbiedingen op en creëer je een gevoel van urgentie.

Tip 5: Maak een website

De meeste mensen gebruiken het internet voor verschillende activiteiten, waaronder het kopen van producten en diensten Terwijl sommigen mensen producten online kopen, bezoeken anderen graag de winkel voor directe aankopen. Een website verbetert de bekendheid van je winkel. Daarnaast zullen meer mensen die in de buurt wonen je winkel bezoeken. Dat komt omdat zij inzicht hebben gekregen van je adres, producten en prijzen. Online aanwezigheid is gunstiger in termen van exposure. Je moet je online aanwezigheid regelmatig onderhouden door inhoud te plaatsen op je website, social media accounts en forums. Er zijn dus verschillende dingen die je kunt doen om meer winkelend publiek in je winkel te krijgen. Probeer er eens een aantal uit, en je zult gegarandeerd meer klanten krijgen!

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch