ADNIGHT maakt line-up bureaus bekend

15-09-2023 (10:04) - Marketing

Op vrijdag 13 oktober openen Amsterdamse bureaus voor de zesde keer hun deuren om zich te presenteren aan marketeers, vakgenoten en talent tijdens ADNIGHT.

De organisatie heeft de line-up van ruim 40 bureaus inmiddels bekendgemaakt. 

Nieuwe namen en 'oudgedienden'

De line-up van ADNIGHT 2023 is gevarieerd met een hoop bekende namen, maar ook opkomende agencies. “We zoeken elk jaar naar een interessante balans tussen de ‘oudgedienden’ en de uitdagers.” aldus mede-oprichter en programmeur Denise Willigers. ”Het is fantastisch dat we ieder jaar de steun krijgen van gevestigde bureaus als TBWA\NEBOKO, Media.Monks, Dentsu Creative, Wieden+Kennedy, code d’azur en WPP (als collectief). En fijn dat we bureaus na afwezigheid dit jaar weer mogen verwelkomen, zoals Massive Music en Springbok (voorheen deelgenomen als Dawn).”

Tegelijkertijd borrelt het altijd in de Amsterdamse reclamewereld. En ook dit jaar zijn er een hoop nieuwe namen te ontdekken waarmee het brede publiek mee kan kennismaken. Denk aan bureaus als influencer agency New Kith, motion design agency One Size Studio of het geintegreerde media- en reclamebureau Mediaplus & Serviceplan die dit jaar voor het eerst mee doen. Club ACE (o.a. Herc. the agency, Glasnost, Blauw Gras) zet zichzelf dit jaar op de kaart vanuit hun gloednieuwe hub in de Houthavens.

Volledige line-up

&.media group, A bigger circle, Accenture Song, Alfred, AnalogFolk, Boomerang, Club ACE, code d’azur, Dentsu Creative Amsterdam, DEPT, Design Bridge, GroupM, INDIE, iO, Kantar, L’AGENCY, Massive Music, Media.Monks, New Kith, Ogilvy Social Lab, ON A DAILY BASIS, One Size Studio Amsterdam, Postoffice, Publicis Groupe, Scoville, SKINN BRANDING AGENCY, Springbok, SteamTalmark, Storyboard, SuperHeroes, TBWA\Neboko, Team5PM, The Serviceplan Group, UNI_VERSE STUDIO, Unmuted, VICE, We Are Era, Wenneker, Wieden+Kennedy, Wunderman Thompson.

Talentprogramma WAY IN

Ook het talentprogramma van ADNIGHT, met als doel de drempel naar de reclame-industrie te verlagen, krijgt een vervolg. Het programma wordt door de doelgroep zelf samengesteld tijdens een serie brainstormsessies in samenwerking met talent development agency Phatcamp. Phatcamp draait jaarlijks meerdere Maatschappelijke Diensttijd Trajecten waarin jongeren tussen de 16 en 30 jaar gestimuleerd worden om zichzelf vrijwillig in te zetten voor een maatschappelijk doel. Deze groep stort zich op het samenstellen van het programma. Het doel is om een beter beeld te krijgen van de industrie om met de juiste bagage het avondprogramma in te stappen. WAY IN wordt gesteund door VIA en talent wordt aangehaakt met behulp van JongeHonden, Ra*w en PlusPlusOne.

ADNIGHT vindt plaats op vrijdag 13 oktober. Bureaus zijn geopend van 18:00 uur tot 23:00. Daarna is een traditioneel samenkomen in Paradiso van 23:00 tot 04:00. Deelnemende bureaus zijn te bekijken op www.ADNIGHT.nl. Het programma met door de bureaus georganiseerde activiteiten wordt in de loop van de komende weken bekendgemaakt.

 


Bureaus

Media

Economisch