AH scoort beste in engagementonderzoek

21-05-2013 (08:31) - Marketing

Op 23 mei presenteert Weber Shandwick ‘The Science of Engagement’ in Nederland. Deze strategische tool is gericht op de vraag wat de drijfveren van consumenten zijn om contact te maken met merken. Ter gelegenheid van de lancering heeft Weber Shandwick onderzoek gedaan naar de engagement footprint van 20 merken in Nederland. 
 
Albert Heijn scoort gemiddeld het beste op de 19 engagement elementen, zoals ‘acces’ en ‘respect’. Hun engagement footprint is sterk en in balans en daarmee het beste van alle onderzochte retailers in Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland en Duitsland. Nespresso en Coca-Cola zijn in Nederland een goede tweede en derde. 
 

The Science of Engagement is opgezet in samenwerking met wetenschappers op het gebied van neurowetenschap, antropologie en psychologie. Het maakt inzichtelijk hoe engagement tussen merken en consumenten tot stand komt en identificeert 19 elementen die aan de basis van engagement staan.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch