Albert Heijn breidt vega schap verder uit

23-02-2023 (15:43) - Marketing

Albert Heijn breidt het vega(n)assortiment verder uit. Dit is in lijn met de ambitieuze doelstellingen van het bedrijf: in 2025 moet 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 zelfs 60% (gemeten in kilogram).

Albert Heijn wil het vega en plantaardige assortiment betaalbaar en bereikbaar maken. Albert Heijn heeft ook steeds meer vega en vegan Prijsfavorieten. Zo zijn de Prijsfavorieten uitgebreid met bijvoorbeeld AH Vegan vissticks en AH Vegetarische spinazie kaasschnitzel. Verder zijn alle verspakketten vega te maken en is er keuze uit 16 volledige vega verspakketten.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "Ons huidige voedselsysteem heeft grote impact op onze gezondheid, leefomgeving en het klimaat. Wij nemen onze verantwoordelijkheid om de nodige verandering in gang te zetten zodat ons voedselsysteem duurzamer wordt. Vaker kiezen voor vega of plantaardig eten hoort daar bij. Wij laten klanten zien dat vegetarisch of plantaardig eten betaalbaar en voordelig is en zeker zo lekker."
 


Bureaus

Media

Economisch