Albert Heijn verwelkomt startup Upfront in de schappen

15-02-2023 (13:10) - Marketing

Vandaag worden zes nieuwe producten van de Rotterdamse startup Upfront geïntroduceerd in de schappen van 502 Albert Heijn locaties in Nederland en België. 

De startup, opgericht in 2019, heeft als doel om meer transparantie te realiseren in de Nederlandse voedingsindustrie.

Kleur noch claims

De ingrediënten en voedingswaarden van de eiwitrepen en proteïnepoeders staan voor op de verpakking en ook kleur en claims worden achterwege gelaten, vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen. In verschillende voedingscategorieën heeft Upfront alternatieven met minder (gezondere) ingrediënten op het huidige aanbod ontwikkeld. 

Producten

De eerste zes producten in de Albert Heijn-schappen zijn eiwitrepen op basis van dadel in de smaken cacao zeezout, appel kaneel en pindakaas, proteïne-poeder sachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar linzen chips. 


Bureaus

Media

Economisch