Apple, Coca-Cola en DE in Lovemarks top 10

11-04-2013 (08:44) - Marketing

Onderzoeksbureau Panelteam en reclamebureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett presenteren de eerste Lovemarks Ranking van Nederland. Dit gebeurde tijdens het Brand Pioneers event in Stadskasteel Oudaen te Utrecht. De Lovemarks ranking geeft aan van welke merken Nederlanders het meeste houden. De merken Apple, Douwe Egberts, Esprit, Coca Cola en Samsung vormen dit jaar de top 5.
 
Calvé, Philips, Nivea, Nike en AH maken de top 10 compleet. Eén van de opvallende resultaten is dat Apple in de overall ranking op nummer 1 staat maar in de categorie elektronica voorbij gestreefd is door Samsung.
Het onderzoek is uitgevoerd in maart onder een representatieve steekproef van 1512 Nederlanders. Hen is gevraagd naar de merken waar zij echt van houden. Allereerst zonder een productcategorie te noemen, waarbij men maximaal 5 merken (spontaan) kon invullen. Daarna per categorie, waarbij men slechts één merk (spontaan) koninvullen.
 
De volgende zeven segmenten zijn onderzocht; eten & drinken, mode, elektronica, winkels, automotive, persoonlijke verzorging enservices. Panelteam zal het onderzoek in het vervolg jaarlijks uitvoeren om zo eventuele verschuivingen te kunnen bepalen. Aanleiding voor het Lovemarks onderzoek vormt de lancering van het nieuwe Consumer Lifecycle Brand tracking instrument van Panelteam. Hiermee kunnen Europese merken hun performance online en realtime volgen.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch