Ben & Jerry’s Twitter-kampioen bij foodmerken
21-05-2014 (08:09) - Marketing
Relatief weinig foodmerken zijn zelf actief op Twitter. Merken die wel actief zijn gebruiken Twitter vooral om nieuwe producten en campagnes te promoten, maar ook het aanhalen van speciale dagen of het weekend is populair.
Ben & Jerry’s komt als grote winnaar uit de bus met de meeste verzonden tweets, de meeste gegenereerde buzz en de hoogste pr-waarde. Dit blijkt uit een onderzoek van Porter Novelli en Clipit naar de twitteractiviteit van 55 grote Nederlandse foodmerken.
Ben&Jerry’s, Coca-Cola en RedBull vormen de top drie van meest besproken foodmerken op Twitter. Zij zorgen samen voor bijna de helft (45%) van alle berichten die over of door de 55 onderzochte foodmerken worden getweet.
Als het gaat om engagement onder volgers zien we een ander beeld. Heinz doet het hier goed, want ondanks de weinig uitgezonden tweets wordt er naar verhouding vaak (positief) over het merk gepraat. RedBull en Doritos volgen Heinz op de voet.
