Blyk breidt mobiele netwerk uit in Europa
25-06-2008 (10:31) - Marketing
Blyk, het mobiele netwerk voor jongeren van 16 tot en met 24 jaar, gefinancierd door reclame, kondigt een verdere Europese uitbreiding aan naar België, Duitsland en Spanje. Eerder maakte Blyk de uitbreiding naar Nederland bekend.De snelle groei van Blyk volgt op het succes in Groot-Brittannië waar jongeren het Blyk-concept met open armen hebben ontvangen. De eerste doelstelling van 100.000 leden werd een half jaar eerder dan verwacht behaald en zet Blyk op de kaart als een nieuw krachtig medium om adverteerders en jonge mensen met elkaar in contact te brengen.
Blyk’s CEO en medeoprichter, Pekka Ala-Pietilä zegt, “Er is een enorme kans voor Blyk in deze markten. Ons onderzoek laat zien dat jonge mensen in deze landen interesse hebben in het Blyk-concept omdat ze in contact willen komen met merken die zij interessant vinden in ruil voor gratis communicatie. Ons succes in Groot-Brittannië heeft bewezen dat Blyk een jeugdmedium is dat werkt en we hopen dit succes te evenaren in Belgie, Duitsland en Spanje. Daanraast zijn we ook bezig met het aantrekken van nieuw, lokaal talent dat ons enthousiasme deelt en ons kan helpen om Blyk op te bouwen tot een belangrijk jeugdmedium in deze landen.”
In Groot-Brittannië heeft Blyk tot nu toe meer dan 900 campagnes uitgevoerd voor merken zoals Coca Cola, STA Travel, Penguin, Buena Vista, L’Oreal en artiesten zoals The Kooks en Alphabeat met een gemiddelde response van 29 procent. Een extreem hoog percentage voor een media platform. Bijvoorbeeld, de Penguin’s campagne ter promotie van Nick Hornby’s nieuwe boek. Hierbij waren 7 van de 10 mensen betrokken in een dialoog met de uitgever.
Naast Blyk’s Europese uitbreidingsplannen, zal het bedrijf doorgaan met het versterken van haar diensten in Groot-Brittannië met meer leden en merken. Het doel is om 200 merken aan het einde van 2008 gebruik te laten maken van Blyk. Hiermee kan Blyk haar oorspronkelijke idee, om jonge mensen en adverteerders te verenigen in ruil voor gratis communicatie, blijven aanbieden.