Brooks Running en parkrun organiseren wekelijkse community meetups

19-01-2023 (17:16) - Marketing

Hardloopmerk Brooks Running en parkrun, het grootste wekelijkse gratis community evenement, bundelen de krachten met als doel de drempel naar fysieke activiteit te verlagen. Samen willen ze een inclusieve omgeving creëren met wekelijkse meetups waar iedereen - van wandelaars, joggers tot hardlopers en vrijwilligers - welkom is om de vele voordelen van het hardlopen te ervaren.

Als onderdeel van deze samenwerking zal Brooks tot en met 2028 wereldwijd parkrun’s exclusieve footwear partner zijn en presenting partner in de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland. De uitgebreide samenwerking is een vervolg op de succesvolle driejarige samenwerking van de twee hardloopmerken in het VK en Ierland.

Community meetups

Naast de 40-tal parkrun edities waar Brooks aanwezig zal zijn in het VK en Ierland, zullen zij in de toekomst ook een belangijke rol spelen in de community meetups in Duitsland en Nederland, waarbij Brooks op de wekelijkse 5km parkruns, op geselecteerde data, een plek zal creëren waar lopers advies kunnen inwinnen, verschillende hardloopschoenen kunnen proberen en deel kunnen uitmaken van de Brooks en parkrun communities.

Ook in de VS wordt verder gebouwd op het succes van deze Europese samenwerking. parkrun’s groeiende community en missie om te werken aan een gezondere en gelukkigere planeet, is volledig in lijn met Brooks’ toewijding om de run te promoten voor iedereen, waardoor beide organisaties meer mensen bereiken.

Wekelijks bezoeken gemiddeld 229.000 mensen parkruns in 20 landen. Hierdoor kwam de teller in 2022 te staan op 1,3 miljoen unieke parkrun-deelnemers en 8 miljoen registraties wereldwijd.

Gedeelde overtuigingen

Jim Weber, CEO van Brooks Running: “Brooks gelooft in een wereld waar iedereen die wil hardlopen een plek heeft om het te doen en zich welkom voelt. Door parkrun’s wereldwijde positionering en gedeelde overtuigingen is deze samenwerking een grote stap in onze inspanningen om betrokken te zijn met mensen over de hele wereld, zodat zij toegang hebben tot de run en de kracht ervan kunnen ervaren in hun lokale communities.”

Voor iedereen

Russ Jefferys, CEO van parkrun: “parkrun is voor iedereen. Wij geloven dat fysieke activiteit leuk moet zijn en dat buiten zijn, samen met anderen, een prioriteit is en gevierd zou moeten worden. Brooks’ inclusieve benadering en Run Happy ethiek matchen perfect met onze waarden, en de samenwerking zal bijdragen aan onze missie om een gezondere en gelukkigere planeet te creëren. We hebben ambitieuze plannen voor verdere internationale uitbreiding, en onze samenwerking met Brooks zal een sleutelrol spelen in onze potentiële groei.”


Bureaus

Media

Economisch