Coca-Cola introduceert limited-edition in samenwerking met zangeres Rosalía

14-02-2023 (13:19) - Marketing

Coca-Cola lanceert vandaag wereldwijd een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar. De nieuwe smaak genaamd Coca-Cola Zero Sugar ‘Movement’ is geïnspireerd op het leven van Grammy-award winnares Rosalía.

Rosalía is voor Coca-Cola gaan experimenteren (Movement) met genres, stijlen en zingt voor een eerst een mix van Engels- en Spaanstalige songteksten. Het resultaat is de nieuwe single ‘LLYLM’. De limited-edition variant valt onder Coca-Cola Creations waarmee Coca-Cola gedurende de rest van het jaar meerdere samenwerkingen aan zal gaan en limited editions zal uitbrengen. Voor Nederland is het de eerste keer dat er een Coca-Cola® Creations variant verkrijgbaar is.

Innovatieplatfom

Coca-Cola Creations is een internationaal innovatieplatform dat wereldwijd in verschillende landen is gelanceerd. Met dit platform viert Coca-Cola passies en diversiteit bij mensen. Coca-Cola wil met de limited-editions die onder Coca-Cola Creations worden geïntroduceerd de band met consumenten versterken (met name Gen-Z vanaf 18 jaar) en vooral ook verschillende smaakervaringen bieden.

Grootschalige lokale campagne inclusief pop-up experience

Coca-Cola Movement wordt gelanceerd met een digital-first marketingcampagne. De campagne zal op Europees en lokaal niveau uit verschillende campagne-onderdelen bestaan zoals?online video, CTV, Social & doelgerichte OOH. Coca-Cola richt zich met deze lancering sterk op het bereiken van Generatie Z.

“Proeven van de limited-edition is een belangrijk onderdeel van de campagne. Daarvoor wordt een pop-up experience ingezet.?Op 25 februari openen we de Rosalía x Coca-Cola Experience: een gratis pop-up in POING Rotterdam waar de ‘Movement’ van Rosalía door muziek, mode en andere passies als inspiratie dienen. Met de experience willen we met name Gen-Z'ers de ultieme Rosalía-ervaring geven.”, reageert Carolien de Kok, Marketing Manager van Coca-Cola Nederland

In de bekende vintage-arcade hall in Rotterdam kunnen bezoekers de nieuwe limited-edition Coca-Cola Zero Sugar Movement proeven en haar nieuwe single luisteren. Daarnaast zijn er verschillende activaties waarbij bezoekers hun nagels en make-up kunnen laten doen, nep tattoo’s laten zetten en social content maken in de Rosalía videobooth.

Verkrijgbaar tot mei

De exclusieve Coca-Cola Zero Sugar (250ml blik) variant is vanaf nu verkrijgbaar tot eind mei en te koop bij supermarkten en Kinepolis bioscopen.  


Bureaus

Media

Economisch