Communicatieprofessionals onderschatten waarde MVO
22-04-2013 (00:00) - Marketing
Terwijl 75 procent van het publiek en ruim 50 procent van de pers interesse heeft in wat bedrijven doen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), verwerkt slechts 25 procent van de bedrijven MVO-activiteiten in hun communicatie-uitingen.
Willem Lageweg, directeur van kennis- en netwerkorganisatie MVO Nederland, riep daarom bij de uitreiking van de Corporate Reputation Award van het Reputation Institute op 18 april de aanwezige communicatiedirecteuren op MVO structureel op te nemen in hun communicatiebeleid. Dat gaat hen helpen bij zowel het inspireren en motiveren van hun medewerkers als bij het creëren van een beter imago van hun bedrijf in de buitenwereld.
De oproep van Lageweg wordt gevoed door de uitslag van het internationale onderzoek CSR RepTrak 100 uit 2012. Dat toont aan dat bedrijven waarvan het CSR-imago met vijf punten op een schaal van 100 stijgt negen procent meer positieve aanbevelingen krijgen van klanten en andere relaties.