Consument wil laatste technologie met behoud van privacy

13-06-2014 (07:56) - Marketing

Opvallend: vrijwel iedereen graag wil profiteren van nieuwe, digitale technologie, maar we willen daarvoor geen privacy inleveren.
 
Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek dat IT-bedrijf EMC heeft gedaan onder 15.000 consumenten. In dit onderzoek is een groot aantal Nederlandse consumenten ondervraagd naar hun zienswijze op online privacy, verdeeld naar activiteiten, communicatie en gedrag. Opmerkelijke uitkomsten daarvan zijn dat Nederlanders meer bemoeienis verwachten van de overheid door bijvoorbeeld het invoeren van opt-in-wetgeving en dat hun privacy-niveau mede dankzij sociale media moeilijk in stand te houden is de komende vijf jaar. 
 
Het rapport geeft inzage in hoe consumenten kijken naar het recht op online privacy en geeft aan in hoeverre zij bereid zijn (een deel van) hun privacy in te leveren om gebruik te kunnen maken van moderne technologie. Het volledige rapport, met de scores per land, is hier te vinden
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch