CRO gaat verder als DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

25-04-2023 (09:42) - Marketing

De DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation (CRO) gaat onder een nieuwe naam verder: de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation. De Commissie richt zich op het bewijzen van de waarde van datagedreven experimenteren als middel voor een goede besluitvorming binnen organisaties.

De Commissie CRO is 7 jaar geleden opgericht. Het vakgebied beweegt snel. Waar CRO in eerste instantie draaide om experimenten met één doel, werken specialisten binnen het vak nu breder. Professionals experimenteren nu met verdergaande thema's, bijvoorbeeld het verkrijgen van inzicht over doelgroepen of de effectiviteit van nieuwe functionaliteiten. Het hoogste doel onder experimentation-teams is het creëren van een ‘Culture of Experimentation’, een werkomgeving waarin experimenten is doordrongen binnen elk deel van een organisatie. 

Doelen

DDMA ziet de verandering van het vakgebied en de bredere bruikbaarheid van experimenten als kansrijke ontwikkeling om leden zo goed mogelijk te ondersteunen. Het maken van juiste beslissingen op basis van data is een belangrijk onderdeel van marketing en experimenteren is een middel waarmee je dat op een structurele en betrouwbare manier kunt doen. DDMA vindt het belangrijk om mee te gaan in de ontwikkelingen binnen het vak om leden goed te kunnen blijven informeren en adviseren. 

Samenstelling Commissie

De commissie is een afspiegeling van de markt, met opdrachtgevers en dienstverleners uit meerdere branches. De commissieleden die oorspronkelijk in de DDMA Commissie CRO zaten blijven actief binnen de nieuwe Commissie Experimentation & Optimisation. De Commissie bestaat nu uit: Voorzitter Frank Overbeek (Sitespect), Bas Jansen (Google), Douwe Möhring (dentsu Media), Nadesh Lauwerijssen (Valantic), Robin Sellaiyah (Philips), Joshua Kreuger (DPG Media), Mark de Winter (ClickValue), Martijn van Oosten (Nationale Postcode Loterij) en Mark van Zuijlen (JDE Douwe Egberts). 


Bureaus

Media

Economisch