De Huishoudbeurs lanceert online lifestyleplatform met webshop

De Huishoudbeurs lanceert online lifestyleplatform met webshop

05-12-2022 (09:06) - Marketing

De Huishoudbeurs is vanaf 18 februari aanstaande na drie jaar afwezigheid weer terug. Het grootste lifestyle-evenement van Nederland heeft de noodgedwongen corona-pauze onder meer benut om een online platform met webshop te lanceren. Dankzij het nieuwe platform Meer Huishoudbeurs bereikt De Huishoudbeurs het hele jaar door meer dan een half miljoen vrouwen die fan zijn van het merk.

“De jaren dat het fysieke evenement niet georganiseerd kon worden, hebben we gebruikt om ons sterke concept te verbeteren”, zegt Danielle Meester van RAI Amsterdam. “Uitbreiding van de al bestaande online activiteiten lag daarbij voor de hand. De afgelopen jaren is hier veel in geïnvesteerd en groeide ons bereik aanzienlijk. Met het online platform en de terugkeer van het fysieke evenement zijn we klaar voor de toekomst.”

Podium voor innovaties

De Huishoudbeurs blijft ook innoveren. Van vakbeurs voor de Nederlandse huisvrouw is het uitgegroeid tot lifestyle-event voor de vrouw van nu. “Via Facebook, Instagram en het maandelijkse digitale magazine hebben we contact met een actieve en hechte community van meer dan 500.000 vrouwen”, aldus Meester. “Deze groep bedienen we vanaf nu het hele jaar door via ons vernieuwde online platform. Op Meer Huishoudbeurs verschijnen wekelijks nieuwe artikelen over alles wat met lifestyle te maken heeft. De onderwerpen zijn gekozen na grootschalig onderzoek naar de interesses en activiteiten die er voor onze doelgroep echt toe doen. Een eigen webshop maakt nu ook onderdeel uit van het platform. Wekelijks bieden we onze fans in samenwerking met onze partners acht exclusieve deals aan. Je kunt daarbij denken aan mindfulness workshops, een fotoshoot, een dagje wellness, sieraden en decoratieve producten voor in huis.”

De Huishoudbeurs 2023 vindt van 18 februari tot en met 24 februari plaats. Er wordt deze editie gewerkt vanuit vijf segmenten: Home & garden, Life & living, Body & mind, Food & drinks en Shop till you drop. Onder meer Weleda, SAPPH, Unox en Tombola zijn aanwezig op het evenement.
 


Bureaus

Media

Economisch