De Nederlandse Kluis geeft klanten gezicht met nieuwe identiteit

28-03-2023 (07:00) - Marketing

Vanaf afgelopen weekend voert De Nederlandse Kluis, grootste aanbieder van kluizen in Nederland, een nieuwe merkidentiteit. Met een hernieuwd logo, nieuwe website, andere beeldtaal en een nieuwe always on strategie wil het merk persoonlijker worden en klantverhalen een gezicht geven.

Studio Closed on Monday werkte mee aan de rebranding. 

Persoonlijke feel

‘Onze nieuwe merkidentiteit past bij de fase waar De Nederlandse Kluis zich nu in bevindt’, aldus Marlous van Laar (Hoofd Marketing). ‘Met onze nieuwe uitstraling laten we zien dat we nog steeds het professionele merk zijn waar veiligheid centraal staat, maar wel een stuk persoonlijker zijn geworden. Mensen bewaren immers hun meest dierbare spullen in onze bankkluizen, daar zitten veel verhalen met emotie achter. Die gezichten en verhalen willen we naar voren brengen, zodat meer mensen zich kunnen identificeren met ons merk en product.’

Nieuwe doelgroep

Marlous vervolgt: ‘De customer journey was nog gericht op mensen die al bekend waren met het product kluisverhuur uit de tijd dat de banken dit ook nog aanboden. Na 10 jaar is het tijd om ons, nu we een landelijke dekking hebben, te richten op klanten die nog nooit van het product ‘kluis huren’ hebben gehoord.’ De afgelopen maanden is er gewerkt aan de nieuwe identiteit in samenwerking met het bureau Closed on Monday. Van merkboek tot website en een compleet nieuwe always on strategie. De rebranding is van start gegaan met inzet in print, digital en op social met video’s, story’s en carrousels. 


Bureaus

Media

Economisch