Douwe Egberts geeft met spaarprogramma verdere invulling aan purpose

15-03-2021 (10:44) - Marketing

Douwe Egberts presenteert een impactvolle aanvulling op het oudste en meest bekende spaarprogramma van Nederland. Binnen het D.E Spaarprogramma is het nu mogelijk om, naast het sparen voor mooie geschenken, de gespaarde waardepunten van de koffie- en theeverpakkingen te schenken aan een goed doel.
 
Ellen van der Linde, marketingmanager Douwe Egberts bij Jacobs Douwe Egberts JDE Nederland: ' 'Samen zijn met elkaar' is één van de dingen die we het meest missen in deze coronatijd. Om maatschappelijke initiatieven die inhaken op die verbinding te kunnen ondersteunen, hebben Nederlanders nu de mogelijkheid om binnen ons succesvolle spaarprogramma ook te sparen voor het goede doel. Dit initiatief sluit naadloos aan op onze wens om mensen dichter bij elkaar te brengen.'
 

‘Gevonden geld’

Het spaarprogramma van Douwe Egberts is nog altijd springlevend; bijna 60% van de Nederlandse huishoudens doet er aan mee. Dat betekent dat in de rommellaatjes van 4,5 miljoen huishoudens honderden waardepunten liggen. Door het vele thuiswerken geven Nederlanders bovendien aan vaker (17%*) koffie en thee thuis te drinken, dus zouden er in theorie ook meer verpakkingen met waardepunten in de keukenkastjes moeten liggen. Toch verdwijnen ook regelmatig lege koffie- en theeverpakkingen met waardepunten in de prullenbak. Dit ‘gevonden geld’ kan nu laagdrempelig geschonken worden aan goede doelen. De waardepunten zijn te vinden op meer dan 165 verschillende producten van Douwe Egberts, SENSEO® en Pickwick.
 

D.E verhoogt waarde met 20%

Douwe Egberts heeft binnen het spaarprogramma projecten geselecteerd bij vier goede doelen:
het Maatjesproject van het Oranje Fonds, koffiepakken Aroma Rood voor Voedselbanken Nederland, de Heppie Tour van Stichting Het Vergeten Kind, en de Zilverlijn van het Nationaal Ouderenfonds.

Spaarders kunnen zelf kiezen aan welk van de vier goede doelen ze willen schenken.
 
Ellen van der Linde: “We hebben projecten geselecteerd waarbij ‘mensen met elkaar verbinden’ centraal staat. Dit is al jaren onze missie en we hebben daarvoor ook al diverse initiatieven ontwikkeld. Denk onder meer aan de succesvolle Burendag in samenwerking met het Oranje Fonds (sinds 2008). Om echt een verschil te kunnen maken voor de goede doelen, verhogen we binnen het spaarprogramma de waarde van de geschonken punten met 20%.”

 

Bureaus

Media

Economisch