Dove in geweer tegen negatieve campagnes
08-03-2013 (08:20) - Marketing
Vrouwen worden dagelijks geconfronteerd met negatieve advertenties die hun zelfbeeld beïnvloeden en onzekerheden versterken. Dove geeft vrouwen vanaf vandaag, op Internationale Vrouwendag, de regie om terug te vechten tegen deze negatieve advertenties over bijvoorbeeld dikke buiken en vetrollen met de lancering van de Ad Makeover-campagne.
Dove biedt vrouwen de mogelijkheid om zelf de regie in handen te nemen en negatieve advertenties te vervangen door positieve beauty advertenties die vrouwen de bevestiging geven dat ze mooi zijn. Dit gebeurt via een innovatieve Facebook-applicatie.
Deze app is het eerst in zijn soort en heeft de potentie om miljoenen vrouwen met positieve berichten te bereiken. Teksten als ‘Jouw verjaardagsoutfit staat je goed’, ‘Elk lichaam is mooi’ en ‘Hallo schoonheid’, zijn voorbeelden van de positieve berichten over echte schoonheid die vrouwen in heel Nederland kunnen versturen en ontvangen.