Drie nieuwe tennissers merkambassadeur Renault

Drie nieuwe tennissers merkambassadeur Renault

23-01-2023 (12:11) - Marketing

Nadat Renault in 2022 een vijfjarige samenwerking is aangegaan met het tennistoernooi van Roland-Garros (French Open), trapt het merk het jaar 2023 af met de aankondiging van drie tennissers als nieuwe merkambassadeur, onder wie Diede de Groot.

De nieuwe ambassadeurs zetten zich in om de waarden en het imago van Renault naar het hoogste niveau van professioneel tennis te brengen. Ze zullen ook initiatieven van Renault ondersteunen om de toegang tot sport te bevorderen.

MVO-initiatief

Renault versterkt zijn inzet voor tennis in het kader van ‘Give Me 5’, het MVO-initiatief van het merk dat gericht is op jongeren in achterstandswijken. Als onderdeel van dit initiatief werden in 2022 drie tennisbanen aangelegd in Marseille, Lyon en Grigy. Met behulp van de ambassadeurs wil Renault het Give Me 5-initiatief internationaal uitbreiden.

Behalve de talentvolle Franse tennisser Luca Van Assche (18) – die in 2021 het toernooi van Roland Garros bij de junioren won zonder een set te verliezen, in december 2022 zijn eerste ATP Challenger-titel won en momenteel de jongste speler is in de top 150 van de ATP-ranglijst – is ook de Canadees Félix Auger-Aliassime (22) benoemd tot ambassadeur van Renault. De huidige nummer 7 van de wereld op de ATP-lijst staat bekend om zijn inspanningen op én buiten de tennisbaan en maakte in 2022 veel indruk door vier verschillende toernooien te winnen.

Speciale aandacht gaat uit naar de derde merkambassadeur die Renault verwelkomt: de Nederlandse rolstoeltennisster Diede de Groot (26). Diede won in 2022 alle vier de grandslamtoernooien in het enkelspel en drie grandslams in het dubbelspel, waaronder Roland Garros (2x). Sinds 2017 sleepte zij al 31 grandslamtitels in de wacht. Daarmee is Diede de Groot de onbetwiste nummer 1 van de wereld en werd ze afgelopen december tijdens het NOC*NSF Sportgala uitgeroepen tot Paralympische Sporter van het Jaar 2022.


 


Bureaus

Media

Economisch