Emerce Digital Marketing: New York Pizza wil scoren met 'extreme campagnes'

17-03-2022 (10:39) - Marketing

New York Pizza wil groeien, en hard ook. Dat betekent dat alle systemen ingericht moeten zijn op schaal, maar ook op groei, vertelt online manager Jorn Vriend op Emerce Digital Marketing, een videoverzameling die klaarstaat.
 
Ook de van KPN afkomstige Vriend dacht dat hij bij een Amerikaans bedrijf ging solliciteren, maar niets is minder waard. Het is een Nederlandse formule met een hoofdkantoor in Amstelveen en 250 winkels. Corona heeft het merk absoluut op de kaart gezet, zegt Vriend, maar het bedrijf heeft met 'extreme campagnes' wel de aandacht op zich gevestigd.
 

Concept

Het bedrijf heeft momenteel een tekort aan bezorgers, wat komt door de concurrentie met flitsbezorgers. Vandaar geheel in stijl New York Pizza een reis naar de ruimte onder zijn bezorgers wil verloten. Hoe verkoop je zo’n peperduur idee aan de directie? "Dat is het leuke aan dit bedrijf, de directie wil juist dit soort dingen." Uiteindelijk is de klantervaring een voorwaarde om ook in de toekomst succesvol te zijn. De franchisenemers in de winkels zijn een basis voor dit succes. En via gerichte online innovaties, draagt online daar steeds meer aan bij. "We werken nu aan een Spotify playlist generator, die een muzieklijst voor je samenstelt op basis van je pizzavoorkeuren. Als het laatste liedje is afgespeeld wordt de pizza aan huis bezorgd."

Bureaus

Media

Economisch