ESPRIT lanceert ESPRIT Futura

ESPRIT lanceert ESPRIT Futura

16-08-2022 (15:57) - Marketing

Een nieuw wereldwijd initiatief dat zich richt op het herontdekken van de consumentenbetrokkenheid, eCommerce-oplossingen en optimalisatie van bedrijfsprocessen met behulp van big data.

ESPRIT kondigt de lancering aan van ESPRIT Futura, een wereldwijd netwerk van hubs voor bedrijfsinnovatie en technologische expertise. ESPRIT Futura maakt deel uit van de digitale strategie van de groep om ervaringen op het gebied van klantbetrokkenheid opnieuw uit te vinden, gegevens om te zetten in inzichten en zo de wereldwijde expansie van het merk aan te wakkeren. Dit allemaal afgestemd op de snelgroeiende schaal van digitale verandering in het hedendaagse fashion-retail landschap.
 

Futura team

Onder leiding van Edwin Pak, Chief Technology Officer bij ESPRIT, zal het Futura-team nauw samenwerken met bestaande business units en vaart zetten achter de wereldwijde digitale R&D. De hubs krijgen de opdracht nieuwe methodologieën te ontwikkelen waarmee het merk nieuwe ideeën kan omarmen en baanbrekende commerce-oplossingen kan leveren. Hiermee kan ESPRIT's nieuwe klantgerichte visie worden gerealiseerd waarbij de producten en unieke ervaringen van het merk dichter bij de consument en de groothandel worden gebracht. Futura zal vooruitstrevende ESPRIT-leiders, digital commerce-experts, next-generation ontwikkelaars en technologen van over de hele wereld werven en samenbrengen.

Futura zal ook dienen als platform voor samenwerkingen met gelijkgestemde partners en startups, met specialiteiten op het gebied van optimalisatie van bedrijfsprocessen en mode- en e-commercetechnologie.
 

Digitale showrooms

Enkele van de eerste projecten ter ondersteuning van de wereldwijde expansie zijn het creëren van geavanceerde digitale showrooms, de beste naadloze winkelervaring in zijn categorie en baanbrekende kaders voor gegevensanalyse om consumentenvoorkeuren en markttrends te voorspellen.

ESPRIT lanceert haar eerste fysieke Futura hub in Q3 2022 in de Houthavens, de eerste eco- neutrale omgeving van Amsterdam en een snelgroeiende digitale speeltuin voor grote retailspelers. Nederland staat bekend als het meest bekabelde land van Europa, en de hub in Amsterdam zal een sleutelrol spelen in de ondersteuning van ESPRIT's voortdurende groei op de Europese markt. De oprichting van regionale hubs in Azië en Noord- en Zuid-Amerika zullen snel volgen.

William Pak, Chief Executive Officer van ESPRIT: "Wij breiden onze bedrijfsactiviteiten over de hele linie sterk uit. Gezien het immense potentieel voor innovatie in Europa, ben ik zeer verheugd om onze eerste Futura hub te lanceren in Amsterdam; een erkend innovatieknooppunt voor de regio. Door onze Europese activiteiten, waaronder onze Duitse basis in Ratingen, te versterken, zijn we allemaal enthousiast over wat ons nog te wachten staat en over onze voortdurende groei."

Bureaus

Media

Economisch